Hubble otkrio prvi vodeni svijet

• Objavljeno u Svemir
image

Teleskop Hubble se u zadnje vrijeme sve više dovodi u vezu s pronaaskom novih egzoplaneta, svjetova izvan našeg sunčevog sustava.

Najnovija vijest znanstvenika NASA-e govori o tome kako su pomoću ovog veličanstvenog svemirskog instrumenta otkrili da je planet GJ1214b, otkriven 2009. godine zemaljskim teleskopom, u cijelosti prekriven vodom, posjeduje atmosferu, te je prvi takav koji je pronađen.

Astronomi Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku (CfA) su korištenjem Hubbleove Wide Field kamere 3 promatrali GJ1214b dok je prolazio ispred svoje matične zvijezde, crvenog patuljka, što im je prvi puta dalo mogućnost za analizu svjetla koje prolazi kroz atmosferu.

Analiza upućuje na to kako je GJ1214b prekriven konzistentnom atmosferom od vodene pare, a dalje analize su ukazale na to kako (sudeći prema masi) planet posjeduje više vode nego Zemlja, te manje čvrstog tla.

Znanstvenici kažu kako je planet daleko od vodenog raja kakav si ga netko možda zamišlja, jer na njemu vladaju visoke temperature i pritisci kakvi vam ne bi omogućili dug boravak.

Pored toga, planet obiluje i egzotičnim fenomenima poput superfluidne vode, a glavni problem je u tome što se ne nalazi u zoni koju nazivamo pogodnom za život, pa postoji vrlo mala mogućnost da njegovim morem netko vesla.