Asteroid nas neće pogoditi 2040. godine.

• Objavljeno u Svemir
image

Mnogi svjetski astronomi u posljednje vrijeme su upozoravali kako bi nas 2040. godine mogao pogoditi asteroid AG5, promjera od stotinjak metara, koji bi mogao sravniti područje veličine od 150 kvadratnih kilometara.

Najnoviji rezultati praćenja putanje asteroida, koje je NASA ovih dana objavila, kažu kako će AG5 promašiti Zemlju s vjerojatnošću većom od 99 posto. Ova velika svemirska kamenčina je otkrivena u siječnju prošle godine sustavom astronomskog opažanja pod nazivom Catalina Sky Survey, koji djeluje umrežavanjem mnogih svjetskih teleskopa, a pod vodstvom je Sveučilišta u Tucsonu, Arizona i sponzoriran od strane NASA-e.

"Nakon što su istraživanja praćenja putanje više puta ponavljana, izračuni su ukazali na jako malu mogućnost sudara ovog objekta sa Zemljom, no nastavit ćemo i dalje pratiti njegovu putanju i vršiti dodatna istraživanja", kaže Lindley Johnson, izvršni direktor NASA-inog sustava za promatranje objekata u blizini Zemlje NEO (Near-Earth Object Observation Program).

U isto vrijeme NASA i dalje razvija svoje programe za uništavanje i odvraćanje opasnih objekata koji bi mogli zaprijetiti Zemlji, a znanstvenici navode kako će još precizniji podaci o putanji AG5 biti dostupni između 2013. i 2016. godine, kada će se moći sa sigurnošću utvrditi postoji li ikakva mogućnost sraza s našim matičnim planetom.

Među opasnim, trenutno poznatim objektima, najveći je Apophis, za koji je također utvrđena minimalna mogućnost udara od 1:170.000, 2036. godine. Njegova veličina iznosi otprilike trostruko u odnosu na AG5, a 2029. godine će se znati sa stopostotnom sigurnošću hoće li nas pogoditi.