U Japanu veća prodaja glupih, a manja pametnih telefona

  • Objavljeno u Novosti
image

Prema najnovijem izvještaju analitičara japanske tvrtke MM Research Institute (M2RI), tijekom 2014. godine u Japanu je prvi puta u zadnjih 7 godina došlo do rasta prodaje glupih preklopnih telefona i to za 5,7 posto u odnosu na 2013.

Tijekom istog tog razdoblja, prodaja pametnih telefona smanjila se za 5,3 posto. Obzirom da je u Japanu 2014. godine prodano čak 10,58 milijuna preklopnih telefona, očito je da to tržište još uvijek ima veliki udio u ukupnoj prodaji uređaja u zemlji izlazećeg sunca, dok je istovremeno ovo drugi puta da stručnjaci za analizu tržišta bilježe pad u prodaji pametnih telefona.

Osim što upozoravaju na starenje stanovništva u Japanu, analitičari kao jedan od razloga povećanja prodaje glupih telefona vide i u svojevrsnom kultu "galapagos telefona" koji su posebno dizajnirani za Japance.

Pored toga, Japanci vole manje ekrane koji nisu osjetljivi na dodir, fizičke tipke, te i dalje cijene duže trajanje baterija, za razliku od nas kojima je postalo savršeno normalno puniti uređaj svaki dan, kao da smo zaboravili da su nam telefoni prije više godina znali potrajati i po tjedan dana. Dakako, glupi telefoni stvaraju i manje račune, obzirom da nemaju promet podacima, pa onima koji nisu fanatici za aplikacijama ni ne treba ništa bolje. 

Izvor: M2RI

Podijeli