Toplinske mape otkrivaju što se gleda u YouTube VR filmovima
- Objavljeno u Novosti
VR filmovi su jedna od stvari koje su u posljednje vrijeme među prioritetima popularne video platforme YouTube, koja sve više potiče korisnike na snimanje 360 videa.
Kako bi snimateljima takvih filmova pomogao otkriti što najviše privlači pažnju njihovih gledatelja, YouTube je predstavio toplinske mape (heatmaps), koje će autori filmova dobiti uz svaki video u 360 stupnjeva s više od 1.000 gledanja.
YouTube je i sam proveo istraživanja u kojima je otkrio da oči gledatelja u 75% slučajeva ostaju na središnjem dijelu scene (90 stupnjeva) što nas uopće ne iznenađuje, no također je saznao da 20 posto gledatelja promatra i prizore odostraga, pa stoga preporučuje da autori vode računa i o prostoru koji se nalazi u svih 360 stupnjeva oko kamere, jer će im na popularnosti zasigurno pomoći ako će se u čitavom vidokrugu naći zanimljivi detalji.
Pored toga YouTube navodi da 360 video ne bi trebao odmah započinjati s akcijom, jer korisnicima VR headsetova koji koriste sustave u koje se umeću mobiteli poput Google Cardboarda i Samsung Gear VR-a treba nekoliko sekundi da se priviknu na VR. U slučaju onih koji gledaju VR pomoću high-end sustava poput HTC Vivea ili Oculus Rifta vrijeme za privikavanje ne treba.