Microsoft i Google: Kraj gaminga na računalima i konzolama

  • Objavljeno u Novosti
image

Microsoft je predstavio svoj sustav game streaminga pod nazivom Project xCloud i time se pridružio Googleu koji je nedavno predstavio sličan pod nazivom Project Stream. Istraživači Microsoft Researcha kažu kako se nalaze na pragu stvaranja tehnologija koje će omogućiti znatno smanjenje latencije u igrama koje se igraju streamingom preko interneta, čime će igrači dobiti mogućnost igranja najzahtjevnijih naslova u najvišoj kvaliteti bez korištenja skupocjenog game hardvera (high-end procesora, grafičkih kartica, konzola najnovije generacije).

Iako game streaming nije nova stvar, vjerujemo da će se uvelike promijeniti kada Google i Microsoft preuzmu stvar i omoguće nam da vrhunske igre zaigramo na mobitelima, tabletima i smart televizorima. Microsoft kaže kako će testiranje Project xClouda započeti iduće godine, a njegov servis bi trebao bi omogućiti glatko igranje preko 4G i budućih 5G mreža. Prvi testovi će se obavljati na propusnosti od 10 megabita u sekundi, a cilj je omogućiti performanse visoke kvalitete uz najmanji mogući bitrate koji radi na najrasprostranjenijim mrežama, pri čemu će se voditi računa o specifičnostima svakog uređaja i mreže, kao što možete vidjeti u ovom videu.

Još od kada su krenuli prvi game streaming servisi kao što su Gaikai, OnLive i PlayStation Now postavlja se pitanje hoće li streaming zadati konačni udarac industriji gaming hardvera, no oni nisu uspjeli pružiti iskustvo kakvo imate kada zaigrate najzahtjevnije naslove na konzolama najnovije generacije i moćnim gaming PC konfiguracijama. Ulaskom Googlea i Microsofta na to tržište, kao i dolaskom 5G mreža, stvari bi se mogle potpuno promijeniti.

Mada djeluje neobično da Microsoft kao proizvođač Xbox konzola želi zadati završni udarac tom segmentu biznisa, on zapravo puno više zarađuje na igrama, a to isto tvrdi i Sony vezano uz PlayStation, pa ćemo uskoro saznati jesu li današnje generacije high-end game konzola posljednja  generacija. Ovo bi najviše trebali osjetiti proizvođači gaming hardvera za računala, mada će oni zasigurno proizvoditi komponente za podatkovne centre preko kojih će se igre streamati. Za sada je prerano reći kako će se ovo odraziti na čitavu industriju računalnog hardvera, no Microsoft i Google će dobro prodrmati IT svijet.

Podijeli