Hrvatska igra prva s podrškom za Vulkan API

  • Objavljeno u Novosti
image

Zahvaljujući Vulkan API-u, kvalitetne video igre bi se uskoro mogle naći na znatno većem broju uređaja i računalnih konfiguracija. Ukratko rečeno, Vulkan je najnoviji grafički API standard koji predstavlja svojevrsnog nasljednika OpenGL-a, te omogućuje developerima "low-level" pristup u zasebne i integrirane grafičke čipove, što igrama i aplikacijama donosi brži pristup GPU-ima na PC računalima i mobilnim uređajima.

Iza Vulkana stoji open-source grupa pod nazivom Khronos, koja kaže da ovaj API ujedno reducira "CPU overhead" i poboljšava "multi-threaded" performanse.

Usprkos kašnjenju od nekoliko mjeseci, upravo izdana 1.0 inačica drivera  temelji se na AMD-ovom Mantle standardu, a slična tehnologija se koristi u Xbox One i PS4 konzolama, kako bi se omogućilo izvlačenje najboljih mogućih performansi iz relativno skromnih hardverskih specifikacija.

Što se PC-a tiče, Vulkan će podržavati Linux, te Windows 7, 8.1 i 10 OS-ove, a za sada su službeni driveri dostupni samo za Intelovu grafiku i Nvidijine proizvode, dok AMD ima beta drivere, no još uvijek nije izdao finalnu inačicu.

Podrška za "low-level" hardver čini Vulkan sličnim DirectX-u 12 koji je Microsoft izdao 2014., no Vulkan ima prednost pred njim jer omogućuje rad sa starijim Windows sustavima.

Obzirom da je nasljednik OpenGl-a, Vulkan bi mogao privući i developere iz tvrtki poput Adobea, koji koristi OpenGL u Photoshopu i drugim aplikacijama.

Što se tiče mobilnih uređaja, Qualcomm je objavio da će njegov Snapdragon 820 čipset biti prvi koji će odlično raditi s Vulkanom, točnije rečeno Adreno 530 GPU unutar njega će preuzeti istovremeno grafiku i računalne operacije, što znači da će aplikacije koje traže dodatnu procesnu snagu imati na raspolaganju GPU.        

Vulkan standard je vrlo važan i za Valve, koji smatra da će donijeti velika poboljšanja u performansma na slabijem hardveru u svojim Steam Machines strojevima, no za sada još nema niti jedna Vulkan igra na Valveovom Source 2 engineu, kao ni na Unity ili Unreal Engineu.

Stoga možemo biti ponosni što je prva i trenutno jedina igra s podrškom za Vulkan, hrvatski naslov The Talos Principle, koji je napravio naš Croteam.

Inače, Croteam je uz mnoge druge developere igara jedan od članova VAP-a (Vulkan Advisory Panel), pa glavni šef grafike Dean Sekulić kaže da su duže od godinu dana surađivali s Khronos gropom na razvoju Vulkan API-a.

Eto naši dečki opet u nečemu prvi u gamingu.

Izvori: Croteam, Steam, Vulkan, Khronos

Podijeli