Zrakoplov na solarni pogon preletio Europu

  • Objavljeno u POP TECH
image

Nova misija eksperimentalnog zrakoplova Solar Impulse, odvela je pilota Andre Borschberga u prelet europskih država, kroz standardne koridore zračnog prometa. Letjelica je poletjela iz zračne baze Payerne u zapadnoj Švicarskoj, preletjela Francusku i Luksemburg, da bi se nakon nešto manje od 13 sati prizemljila u zračnu luku Bruxelles u Belgiji. Zrakoplov je letio na visini od 3.600 metara, brzinom od 70 kilometara na sat, za što je pilot Borschberg izjavio, "kao da jašete na ogromnom vilinom konjicu koji nadlijeće Europu".Solar Impulse HB-SIA je "ponešto" drugačiji od vilinog konjica. Raspon krila mu iznosi 64 metra, što otprilike odgovara Airbusu A340, težak je 1,6 tona, a na krilima se nalazi 12.000 foto-naponskih ćelija koje napajaju 4 elektromotora jačine od 10 konjskih snaga. 

Piccard i Borschberg pokušat će preletjeti Atlantik, a potom i čitav svijet.

Letjelicu je projektirao švicarski znanstvenik i avanturist Bertrand Piccard, koji iza sebe ima prelet čitave Zemlje balonom, a u obitelji su mu djed i otac također bili lovci na razne rekorde. Djed Auguste je dva puta obarao rekord najvišeg leta balonom, dok otac Jacques i dan danas drži rekord najdubljeg urona podmornice s ljudskom posadom iz siječnja 1960. godine, kada je batiskafom Trieste (koji je konstruirao Auguste), zaronio na dubinu od 10.916 metara, na samo dno Marijanske brazde.Solar Impulse već drži rekord za najdugotrajniji let zrakoplova na solarni pogon iz lipnja 2010. godine, kada je iznad Švicarske letio punih 24 sata, koristeći samo solarnu energiju i akumulatore.

Letjelica ima raspon krila od 64 metra, baš poput Airbusa A340

"Ovim međunarodnim letom želimo ohrabriti političare širom svijeta da podrže napredna energetska rješenja“, rekao je Piccard neposredno nakon slijetanja letjelice. „Ludost je da čovječanstvo troši milijarde tona nafte svakoga sata“, dodaje.Piccard i Borschberg naglašavaju da je bilo od velike važnosti izvesti taj let, kako bi javnost bila upoznata s činjenicom da zrakoplov poput ovog može savršeno funkcionirati unutar "gustog" sustava službenog zračnog prometa, te koristiti obične zračne luke.

Slijedeći let novim i većim prototipom letjelice Piccard planira za 2013. godinu, kada će pokušati preletjeti Atlantik, a konačni cilj je let oko čitave Zemlje u 5 etapa, do kojeg će doći između 2013. i 2014. godine.

Podijeli