Trinaestogodišnjak je prvi čovjek koji je pobijedio Tetris

  • Objavljeno u POP TECH
image

Legendarni Tetris je jedna od igara koje su obilježile početke gaminga na računalima i konzolama. Igru je 1985. godine, prvo za rusko računalo Electronika 60, a potom za IBM PC, napravio sovjetski softverski inženjer Aleksej Pajitnov, zaposlen u računskom centru Sovjetske akademije znanosti.

Mada je igra vrlo brzo stekla svjetsku popularnost kada je Sovjetska akademija ustupila licencu poljskom izdavaču Novotradeu, nakon čega su se kopije našle na igraćim sustavima Amiga, Atari ST, ZX Spectrum, Commodore 64 i Amstrad CPC, Pajitnov za nju nije dobio ni centa jer je u državnoj službi smio raditi samo za plaću.

Kasnije je ipak dobio neku lovu kada je licencu uz pomoć prijatelja sa zapada prodao Segi i Nintendu za njihove ručne igraće konzole, a kada je sa svojom obitelji prebjegao na zapad, osnovali su kompaniju koja je distribuirala i licencirala Tetris na sve uređaje koji imaju ekrane. Ako želite saznati malo više o cijeloj priči, predlažemo vam da pogledate igrani film Tetris iz prošle godine, koji se trenutno nalazi na Apple+ streaming platformi.

Uglavnom, da vam više ne solimo pamet, svi koji smo ikada igrali Tetris dobro znamo da ga je bilo nemoguće pobijediti, usprkos višegodišnjem trudu gamera iz cijelog svijeta, koji su pokušali doći do završnog levela 157, pa je to do sada uspjelo samo umjetnoj inteligenciji pod nazivom StackRabbit.

No sada je trinestogodišnji dečko iz Ohia Willis Gibson, poznat kao Blue Scuti, uspio pobijediti igru i doći do završne razine, zahvaljujući tehnici igranja pod nazivom "hypertapping", kojom je moguće postići enorman broj klikova na tipkovnici ili kontroleru.

Ako ste mislili da na kraju igre dobijete neku spektakularnu animaciju ili mističnu poruku, vjerojatno ćete se malo razočarati, jer ni Pajitnov nije računao s time da će itko ikada pobijediti Tetris, no nećemo vam ništa spojlati, već je najbolje da i sami pogledate Gibsonov podvig u ovom videu.

Podijeli