Sol donosi revoluciju u baterije
- Objavljeno u POP TECH
Litij-ionske baterije kakve se nalaze u električnim automobilima uskoro bi mogle u potpunosti biti zamijenjene natrij-ionskima, donosi najnoviji i izvještaj agencije Benchmark Mineral Intelligence.
Prema najnovijim informacijama sve je više velikih kompanija u svijetu koje ulažu veliki novac u tehnologiju baterija baziranih na natriju, smatrajući da će taj element kojeg ima u izobilju u kamenim solima i slanim otopinama, u potpunosti promijeniti baterijsku industriju.
Švedski Northvolt tvdi da je napravio veliki iskorak s ovom tehnologijom, dok je kineski proizvođač električnih vozila BYD potpisao ugovor o izgradnji tvornice natrij-ionskih baterija vrijedne 1,4 milijarde dolara, a kineski proizvođač baterija CATL još je u travnju rekao da će se njegove baterije na bazi natrija od ove godine koristiti u nekim vozilima.
Iako niska gustoća energije natrij-ionskih baterija znači da nisu prikladne za veća električna vozila, one bi se sve više mogle koristiti umjesto litijskih u vozilima niže klase s manjim dometom, ili za pohranu energije električne mreže, gdje veličina nije takva problem.
Stručnjaci kažu da bi natrij trebao smanjiti oko 272.000 tona potražnje za litijem do 2035., ili više od 1 milijun tona ako zalihe litija ne budu mogle zadovoljiti potrošnju.
Čak i uz nedavni pad cijena litija, natrij je još uvijek jeftinija opcija, a njegova najjasnija potencijalna prednost je skladištenje viška električne energije za mreže, nešto što postaje sve važnije kako se
Za sada se čini da će sektorom ćelija na bazi natrija u razvoju dominirati kineski proizvođači, koji kontroliraju većinu proizvodnje litijskih baterija zbog veličine svojih operacija koje smanjuju troškove. To bi im trebalo donijeti prednost pred europskim i američkim suparnicima, no stručnjaci smatraju da je tranzicija baterijske tehnologije velika prilika za europske i američke proizvođače pa se očekuju i njihova velika ulaganja u to područje.