Raketa za obaranje brzinskog rekorda na zemlji

image

Trenutni apsolutni kopneni brzinski rekord za vozila na kotačima drži Andy Green s vozilom Thrust SSC, opremljenim s dva turbomlazna motora, kojim je 1997. godine vozio nešto iznad 1228 km/h, probivši usput zvučni zid. Nakon tog povijesnog uspjeha neko se vrijeme držalo kako obaranje ovog rekorda više nema smisla, jer je probijanjem psihološke barijere zvane zvučni zid, postignut maksimum za vozila na kotačima. Andy Green i čelnici kompanije Cosworth, koja je najpoznatija po utrkama Formule 1 u kojima je dugo vremena imala vlastite ekipe, a danas svojim motorima opskrbljuje nekoliko F1 timova, s time se očito ne slažu. Njihova želja je oboriti rekord dosizanjem brzine od 1690 km/h, odnosno 1050 mph. Vrlo vjerojatno se radi o tome da Britanci i Ameri nisu previše impresionirani brojkama u kilometrima, već je za njih psihološka barijera probiti 1000 milja na sat. Bloodhound SSC, automobil koje djeluje poput trkaćih vozila iz SF filmova bit će u tu svrhu opremljen s dva motora, jednim turbomlaznim s lovca Eurofighter EJ200, a za drugi je ovih dana obznanjeno kako će se raditi o raketi britanske kompanije za izradu raketa The Falcon Project, pod vodstvom raketnog inžinjera Daniela Jubba. Raketa će kombinirati čvrsto gorivu s tekućim oksidatorom i stvorit će potisak od 122kN, što je ekvivalentno snazi od 77.500 konjskih snaga. Cosworth je testiranje rakete najavio za ljeto ove godine, pa ukoliko prođe na testovima, do kraja godine bi je ugradili u Bloodhound SSC, dok o terminu pokušaja obaranja rekorda i lokaciji na kojoj će se to izvesti još nije odlučeno.

Vozač Andy Green će za obaranje vlastitog rekorda krenuti stazom pomoću turbomlaznog EJ200 motora, nakon dvadesetak sekundi i postignutih 230 mph (370 km/h) uključit će raketu, a nakon 25 sekundi dati maksimalni potisak motorima čim prijeđe 380 mph (611 km/h). Bloodhound će tad dobiti akceleraciju od 2,5G i tijekom idućih 20 sekundi dostići maksimalnu brzinu od 1050 mph (1690 km/h). Raketa koja će biti ugrađena u Bloodhond SSC predstavljat će najveću i najjaču britansku raketu u povijesti. Zanimljivo je kako će elektronikom zaduženom za usklađivanje rada oba motora i kontrolom svih procesa poput brzine, snage i downforca upravljati tri Intelova Atom procesora. Nadajmo se samo da će Andy preživjeti i da ga Bloodhoundova raketa neće lansirati u svemir bez skafandera.