Proširena stvarnost umjesto halucinogenih droga
- Objavljeno u POP TECH
Proširena stvarnost (augmented reality - AR), jedna je od najzanimljivijih vizualnih tehnologija u posljednjih desetak godina.
Stvarni prostori i likovi u kombinaciji s 3D modelima i računalnom grafikom u jednoj slici, stvaraju jedno posebno vizualno iskustvo, pa svatko tko je ikada probao neku igru s proširenom stvarnošću koja djeluje pomoću Kinect senzora ili PS3 opremljenog kamerom i Move kontrolerom, zna koliki je potencijal ove tehnologije u zabavnoj industriji.
Pored toga, osim za gaming, AR nudi mogućnost fantastične 3D vizualizacije pri medicinskom snimanju ljudskih organa, te za brojna druga znanstvena područja u kojima želimo vidjeti detalje funkcioniranja nekih realnih objekata, u čemu nam pomažu njihove računalne konverzije u 3D modele.
Švicarski umjetnici i računalni stručnjaci projekta Lifeclipper, otišli su za još jednu stepenicu dalje u razvoju proširene stvarnosti, pa su stvorili "igru" koja će vam šetnju parkom, ulicom ili bilo kojim drugim poznatim prostorom pretvoriti u psihodelično iskustvo koje se najbolje može usporediti s uzimanjem LSD-a.
Ovaj projekt koji razvijaju još od 2003. godine, s trećom inačicom (Lifeclipper3), došao je u fazu da im omogućuje pretvaranja parka St Johanna u Baselu, u AR poligon na kojem je stvarnost u kombinaciji s interaktivnim artworkom i 3D modelima postala fantastično, ali i prilično uznemirujuće iskustvo, pa korisnici nakon nekog vremena gube osjećaj za prepoznavanje onoga što je stvarno a što računalno.
Za "igranje" Lifeclippera3 potrebno je na leđima nositi posebni ruksak u kojem se nalazi osnovni hardver (Windows 7 prijenosnik), GPS sustav, te sustav senzora, ekrana i kamera, ugrađen u posebni virtualni "naglavni komplet" HMD (head mounted display).
U HMD-u se još nalaze direkcijski senzori, 2 kamere i slušalice, a sve zajedno funkcionira kao sustav za stvaranje proširene stvarnosti u parku St John.
Ove slike koje smo stavili u vijest najbolje dočaravaju kako sve to funkcionira, a mi ćemo samo dodati kako su se potrudili stvoriti paralelne svjetove sa svojim vlastitim fizikalnim i kulturološkim pravilima, kako bi namjerno doveli do mentalno-perceptualne interferencije koja korisnika tjera da preispituje svoju percepciju realnosti.
Ekipa Lifeclippera navodi kako se radi o umjetničkom projektu, koji objedinjuje multidisciplinarne znanstvenike i umjetnike s više švicarskih sveučilišta, ali služi i za istraživanje specifičnih aplikacija za potrošačko tržište, koje bi proširenoj stvarnosti u pametnim telefonima, računalima, konzolama i tabletima trebali pružiti umjetničke sadržaje.
Drugim riječima, sustav se istražuje za razvoj umjetničkih aplikacija proširene stvarnosti, no mi bismo rekli kako bi ovo u potpunosti moglo ukloniti potrebu ljudi za halucinogenim drogama.