Polaris dobio ugovor za razvoj motora za svemirski zrakoplov
- Objavljeno u POP TECH
BAAINBw (Savezni ured Bundeswehra za opremu, informacijsku tehnologiju i potporu u službi) dodijelio je ugovor za proučavanje potencijala linearnog aerospike (LAS) raketnog motora kao pogonskog elementa u demonstratoru svemirskog zrakoplova tvrtki Polaris.
LAS čini novu klasu raketnih motora koji omogućuju značajno povećanje učinkovitosti u usporedbi s konvencionalnim raketnim motorima. Ovisno o scenariju misije, to omogućuje veću masu korisnog tereta, smanjenu poletnu masu letjelice i povećanu izvedbu u smislu brzine, visine leta i dometa.
Raketni motori LAS trebali su se koristiti kao glavni pogonski sustav za planiranog nasljednika Space Shuttlea X-33/VentureStar, a NASA ih je 1990-ih testirala na zemlji. NASA je također instalirala i pokrenula LAS demonstrator na stražnjoj strani SR-71 Blackbird letjelice, no LAS raketni motori do sada nikada nisu bili u pogonu u letu.
Glavni tehnološki izazov u LAS raketnim motorima bilo je hlađenje motora, koje može biti znatno zahtjevnije u usporedbi s konvencionalnim raketnim motorima, no nedavni napredak u 3D-ispisu omogućuje nove koncepte hlađenja koji prije nisu bili izvedivi.
Iako aerospike raketni motori mogu biti od velike koristi za različite klase svemirskih letjelica, jedinstvena geometrija LAS-a čini ih posebno zanimljivima za svemirski avion ravnog oblika projektiran u POLARIS-u. Uz povećanje performansi pogona, LAS omogućuje jednostavniju integraciju motora u svemirski zrakoplov, smanjeni aerodinamički otpor tijekom krstarenja s turbinskim pogonom ili jedrenja, te može riješiti potencijalne probleme s udarima repom tijekom polijetanja i slijetanja. Stoga su LAS raketni motori odabrani kao osnovni pogonski sustav za projektirani svemirski avion.
Za validaciju aerospikea u letu unutar studije, POLARIS će izgraditi namjenski skalirani demonstrator svemirskog zrakoplova, veći i teži od tri letjelice koje su prethodno bile izgrađene i letjele. Ova aerospike validacija u letu predstavljat će veliku prekretnicu na putu prema operativnom svemirskom zrakoplovu.
Aerospike
Aerospike je vrsta raketnog motora kod kojeg se mijenja oblik ispušne mlaznice. Na taj način motor radi učinkovitije kako se visina leta mijenja, od guste atmosfere pri polijetanju do vrlo tanke na velikim visinama. Aerospike motori troše 25-30% manje goriva na malim visinama od konvencionalnih motora s fiksnom ispušnom mlaznicom. Linearni aerospike motori imaju pravokutni poprečni presjek mlaznice, dok većina konvencionalnih raketnih motora ima okrugle mlaznice.
Glavna ideja je da se aerospike tehnologija koristi za rakete koje bi stigle u orbitu u jednom stupnju.