Ovog ljeta zaplovit će električni kontejnerski brodovi

  • Objavljeno u POP TECH
image

Dok električni automobili sve više krstare cestama širom svijeta i uskoro bi trebali potisnuti benzince, slična sudbina čeka i teretne brodove, koji spadaju među najveće zagađivače na svijetu, po nekim istraživanjima veće čak i od industrijskih pogona na fosilna goriva.

Nizozemski brodograditelj Port-Liner, ovoga ljeta će u kanale koji spajaju Antwerpen, Amsterdam i Rotterdam porinuti flotu električnih kontejnerskih brodova koje nazivaju "Teslom za kanale" (Tesla of the Canals), mada ne govore da će im pogon pružiti motori i baterije Muskove tvrtke, već će se izgleda raditi o domaćoj tehnologiji.

Brodovi će posjedovati baterije dužine od 6 metara, a sami će biti dugački 52 m i široki 6,7 m te će zbog činjenice da ne posjeduju dizelske motore imati za 8 posto veću nosivost, točnije ukupnih 425 tona tereta koji će se nalaziti u kontejnerima dužine od 6 metara

Za sada još nije poznato koliki će biti kapacitet baterija i koliko će brodovi moći preploviti prije punjenja, dok je dodatna zanimljivost u tome da će biti potpuno autonomni, pa će se njima upravljati iz operativnog centra na kopnu, iako će u početku zbog sigurnosnih razloga u kabinama sjediti nekoliko članova posade.

Procjenjuje se da će autonomija smanjiti kompletne operativne troškove za 44 posto, obzirom da se na plaće posade konvencionalnih brodova iste namjene do sada trošilo oko 3.300 dolara dnevno.

U kolovozu ove godine biti će porinuto 5 tih brodova, nakon čega planiraju porinuti još 6 većih koji će imati snažnije baterije i moći će prevoziti 270 kontejnera punih 35 sati bez punjenja. Port-Liner kaže da će ovo smanjiti količine otpuštenog CO2 u atmosferu za 18.000 tona godišnje.

Eto ideje za domaća posrnula brodogradilišta. Da ima netko pametan, radili bismo teretne brodove i kruzere na električni pogon jer oni definitivno predstavljaju budućnost brodogradnje. Kada jednog dana zabranimo ulazak brodova na fosilna goriva u Jadran, znat ćemo da smo učinili nešto dobro za svoju budućnost i budućnost naše djece.

Podijeli