Nove slike najučinkovitijeg električnog aviona

  • Objavljeno u POP TECH
image

Električni zrakoplovi predstavljaju budućnost zračnog prometa, kao što su električni automobili budućnost cestovnog. Za razliku od automobila, električni zrakoplovi se nalaze u puno ranijoj fazi razvoja, jer je puno teže postići da tehnologija omogući učinkoviti let s dometom koji može parirati tradicionalnim zrakoplovima s motorima na fosilna goriva.

NASA tvrdi da se nalazi na dobrom putu da to omogući svojom tehnologijom koja se razvija za budući zrakoplov X-57 Maxwell, koji će poslužiti kao prototip i demonstrator tehnologije koja će se jednog dana naći u svim električnim avionima kao standard za dalji razvoj.

Taj će zrakoplov biti 500 posto učinkovitiji i tiši od tradicionalnih, neće stvarati štetne emisije, a zbog dizajna krila će stvarati znatno manji otpor kako bi mogao omogućiti čim veće trajanje litij-ionskim baterijama na čiji pogon rade njegovi motori. NASA je ovih dana prikazala prve slike konačne inačice zrakoplova, no radi se o umjetničkim renderima koncepta, a ne fotografijama pravog prototipa.

Zrakoplov na svojim krilima posjeduje 12 malih motora koji mu omogućuju uzlijetanje i slijetanje, a kada dođe na operativnu visinu pogon preuzimaju dva motora na krajnjim vrhovima krila.        

Ovaj projekt je dio velikog X-plane projekta koji NASA razvija za razvoj tehnologija koje će biti namijenjene zrakoplovstvu, raketnoj tehnologiji i testiranju novih aerodinamičnih koncepata. Iz tog programa je 1945. godine iznikao Bell X1 zrakoplov s kojim je pilot Chuck Yeager prvi probio zvučni zid te X-15 koji od 1963. godine drži neslužbeni brzinski rekord od 6,7 Macha, a doletio je na visinu koja se smatra svemirom, odnosno 107,96 km, koju je tek 2004. nadmašio svemirski avion SpaceShipOne s visinom od 111,996 km.