Njemačka testira prvi električni autobahn
- Objavljeno u POP TECH
Dok se u svijetu u posljednjem desetljeću razvijaju ceste za električne automobile koje će bežično puniti vozila u vožnji, Siemens je razvio svoje rješenje za kamionski transport pod nazivom eHighway koje nas neodoljivo podsjeća na trolejbuse.
Drugim riječima, radi se o cesti koja ima žice nalik na one za vlak ili tramvaj, a hibridni kamioni su opremljeni "trolama" koje im pružaju električnu pogonsku energiju, se idejom da se smanji zagađivanje atmosfere plinovima koji nastaju kao posljedica sagorijevanja fosilnih goriva, odnosno benzina i nafte, kao što možete vidjeti u ovom videu.
Prvi testni eHighway lansiran je još 2016. godine u Švedskoj, a sada ga je Siemens doveo na 5 km dionice autoceste između Frankfurta i Darmstadta. Ako će se test pokazati uspješnim i učinkovitim, sve njemačke autoceste bi u budućnosti mogle dobiti dodatnu prometnu traku za hibridne kamione.
Za ovo testiranje koristiti će se samo 5 specijalno izrađenih kamiona, što znači da će proteći puno vremena dok se čitava Njemačka pokrije novom infrastrukturom. Mnogi postavljaju pitanje o isplativosti ovog sustava, jer smatraju da je bolje ulagati u potpuno električne kamione i brze punionice, pa će ovo testiranje poslužiti i za studije o ekonomskoj isplativosti. Po nama ovo nije ništa specijalno, jer su trolejbusi vozili i u Hrvatskoj još 1950-ih i 1960-ih godina prošlog stoljeća, a eHighway se temelji na vrlo sličnom principu.
Više informacija o eHighwayu pogledajte na ovoj poveznici.