EU uvodi obavezan sustav za automatsko kočenje

image

Automobili u Europi uskoro bi mogli postati puno više robotizirani žele li to vozači ili ne. Nova pravila Europske komisije će zahtijevati da sva teretna vozila budu opremljena tehnologijom za autonomno kočenje u slučaju nužde (AEB) do studenog 2013, a priprema se i sličan zakon za nove osobne automobile. Ti automobili će ići dalje od jednostavnog slanja signala vozaču kada detektiraju mogući predstojeći sudar putem radara, lidara (kao radar, ali sa svjetlom) ili video senzora, te će kočiti sami od sebe.

Neki vozači će bez sumnje pokazivati nepovjerenje prema automatiziranom sustavu koji se može uplitati u kontrole bez dozvole vozača, ali zagovornici sustava misle da bi ovo moglo drastično smanjiti prometne nesreće (osobito manje sudare pri malim brzinama) i uštedjeti milijarde eura godišnje u cijeloj Europi smanjujući troškove koji su povezani s nesrećama. Jedna studija koju je naručila Europska komisija pokazala je da bi prometne nesreće obaveznim uvođenjem AEB tehnologije mogle biti smanjene za više od četvrtine.

Oko 80 posto automobila koji se prodaju u Europi u ovom trenutku ne posjeduje AEB tehnologiju, a Europska komisija ne želi prisiliti proizvođače i građane odjednom na taj sustav, izjavljuju dužnosnici EK.

Umjesto toga, European New Car Assessment Program, konzorcij 7 zemalja koji radi ocjene crash testova za europske automobile, u početku će uvesti sustav ocjenjivanja koji će onemogućiti da automobil dobije pet zvjezdica za sigurnost bez AEB tehnologije, što će prvo prisiliti proizvođače da ga ugrađuju u sve nove automobile, a tek potom će na red doći obveza korisnicima slična onoj koja danas regulira vezanje pojasevima.

Izvor: Znano.st

Podijeli