Cepelin osnivača Googlea dobio dozvolu za let
- Objavljeno u POP TECH
Lighter Than Air Research (LTA Research) tvrtka je sa sjedištem u Sunnyvaleu u Kaliforniji koju je osnovao suosnivač Googlea Sergey Brin za istraživanje budućnosti zračnih brodova za pomoć u katastrofama i prijevoz tereta.
Tvrtka već duže vrijeme razvija prvi veliki cepelin novog doba punjen helijem Pathfinder 1, a sada je od Savezne uprave za civilne letove FAA, dobila dozvolu za let na ograničenom području u SAD-u, odnosno unutar granica zračnog prostora Moffett Fielda i susjedne zračne luke Palo Alto, na visini do 460 metara.
To će mu omogućiti letenje iznad južnog zaljeva San Francisca, bez ometanja zrakoplova koji lete u ili iz San Josea i San Francisco International komercijalnih zračnih luka.
Pathfinder 1 je najveći zračni brod od nesretnog njemačkog Hindenburga koji se zapalio i srušio tijekom slijetanja 1937. godine i prouzročio smrt 35 osoba.
Ogromni cepelin dužine 120 metara i širine od 20 metara će u početku biti pričvršćen na jarbol za testiranje, prije izvođenja oko 25 letova na manjim visinama, za ukupno 50 sati leta.
Iako njegov kruti dizajn podsjeća na goleme zračne brodove s početka 20. stoljeća, Pathfinder 1 gotovo je potpuno drugačiji od bilo kojeg velikog zračnog broda koji je prije letio. Njegovih 96 zavarenih titanskih čvorišta i 288 polimernih cijevi ojačanih ugljičnim vlaknima dovoljno su lagani da mogu koristiti nezapaljivi helij umjesto eksplozivnog vodika kao plin za podizanje.
Dvanaest električnih motora raspoređenih po bokovima i repu zračnog broda, te četiri kormila, omogućuju vertikalno uzlijetanje i slijetanje (VTOL) i brzine do 120 km/h. Čvrsti sloj laminiranog Tedlar materijala sadrži 13 helijskih vrećica od ripstop najlona, koje sadrže lidar sustave za praćenje razine plina unutar njih.
Pathfinder 1 ima hibridni pogonski sustav, s dva dizel generatora od 150 kilovata koji rade zajedno s 24 baterije za napajanje električnih motora, a LTA planira koristiti vodik u kasnijim verzijama zračnog broda, možda kao gorivo za buduće gorive ćelije ili turbogeneratore, a moguće čak i kao plin za podizanje.
Letjelicom će upravljati dva pilota, a gondola koju je dizajnirala poznata tvrtka Zeppelin iz Njemačke, može primiti do 14 osoba, iako tijekom testiranja neće biti dopušteni putnici.
Dozvola za let Pathfindera 1 vrijedi cijelu godinu iako je LTA rekla FAA-u kako očekuje da program testiranja bude dovršen u roku od 180 dana.
Što o ovom cepelinu, prošlosti i budućnosti velikih zračnih brodova govore osnivač Googlea i ekipa možete pogledati u ovom videu.