Boeing 737: Nadogradnja softvera protiv rušenja
- Objavljeno u POP TECH
Boeing je objavio detalje o softverskoj nadogradnji za Boeing 737 Max zrakoplove koja bi trebala znatno smanjiti mogućnost pojave kvarova koji izazivaju padove.
Anti-stall MCAS sustav (Maneuvering Characteristics Augmentation System) će sada uspoređivati podatke s oba senzora napadnog kuta, umjesto da se temelji na samo jednom. MCAS sustav se aktivira kada podaci senzora ukazuju da se zrakoplov uspinje pod velikim kutom, nakon čega spušta nos zrakoplova. Istraga nedavnog pada aviona Lion Aira ukazala je da je MCAS sustav 20 puta unutar nekoliko minuta spuštao nos zrakoplova u silaznu putanju, što je izazvalo zastoj i rezultiralo padom aviona u more, pri čemu je stradalo svih 189 putnika i članova posade. Najnovija nadogradnja softvera bi to trebala spriječiti, pa ukoliko između podataka oba senzora postoji neslaganje veće od 5,5%, MCAS se neće uključiti.
Pored toga Boeing je razvio novi računalni trening program za pilote, kako bi bolje razumjeli MCAS i naučili kako reagirati kada se uključi. Sve kompanije koje koriste 737 Max avione dobit će besplatne nadogradnje, no prije nego postanu službene, još moraju proći testiranje američke Savezne uprave za letenje (FAA), koja treba izdati dozvolu za korištenje, pa će avioni čekati ažuriranje softvera između nekoliko tjedana u SAD-u, do nekoliko mjeseci širom svijeta.