Airbusovi novi brodovi će generirati upola manje CO2

  • Objavljeno u POP TECH
image

Airbus planira obnoviti cjelokupnu flotu unajmljenih plovila koja prevoze podsklopove zrakoplova između proizvodnih pogona u Europi i Sjedinjenih Država, s tri moderna roll-on/roll-off plovila s niskim emisijama, potpomognuta pogonom pomoću vjetra.

Airbus je angažirao brodograditelja Louis Dreyfus Armateurs da izgradi ova nova, visoko učinkovita plovila koja će ući u službu 2026. godine.

Očekuje se da će nova flota smanjiti prosječne godišnje transatlantske emisije CO2 sa 68.000 na 33.000 tona do 2030. To će pridonijeti Airbusovoj predanosti smanjenju ukupnih industrijskih emisija do 63% do kraja desetljeća.

“Obnova naše pomorske flote veliki je korak naprijed u smanjenju našeg utjecaja na okoliš,” rekao je  Nicolas Chrétien , voditelj odjela za održivost i okoliš u Airbusu. „Posljednja generacija plovila koje je predložio Louis Dreyfus Armateurs koristi vrhunske tehnologije poput pogona potpomognutog vjetrom. To pokazuje našu odlučnost da predvodimo put u dekarbonizaciji našeg sektora inovacijama ne samo u zrakoplovstvu, već u svim našim industrijskim operacijama.”

“Vrlo smo zadovoljni što nas je Airbus odabrao za razvoj ove vrhunske flote s niskim emisijama i za nastavak našeg dugogodišnjeg partnerstva,” rekao je Edouard  Louis-Dreyfus, predsjednik Louis Dreyfus Armateurs. „Ovaj novi projekt, koji postavlja visoke ciljeve, odražava našu ambiciju u pogledu dekarbonizacije brodarske industrije. Ponosni smo što podržavamo naše klijente u njihovoj energetskoj tranziciji, idući čak i iznad njihovih očekivanja nudeći inovativna rješenja i održivo pokrećući promjene.”

Airbus će postupno obnoviti unajmljene brodove koji prevoze svoje podsklopove zrakoplova preko Atlantika između Saint-Nazairea u Francuskoj i svoje američke linije za sklapanje zrakoplova u Mobileu u Alabami.

Nova plovila pokretat će kombinacija šest Flettnerovih rotora, velikih, rotirajućih cilindara koji generiraju uzgon zahvaljujući vjetru, tjerajući brod naprijed i dva motora na dva goriva koji rade na pomorsko dizel ulje i e-metanol. Uz to, softver za usmjeravanje optimizirat će putovanje plovila preko Atlantika, maksimizirajući pogon vjetra i izbjegavajući otpor uzrokovan nepovoljnim oceanskim uvjetima.

Obnova flote također podupire ambiciju Airbusa da poveća stopu proizvodnje obitelji A320 na 75 zrakoplova mjesečno do 2026. Svaki novi transatlantski brod imat će kapacitet za prijevoz oko sedamdeset kontejnera od 12 metara i šest podsklopova  zrakoplova, uključujući krila, trup, pilone motora, vodoravne i okomite repne ravnine, u usporedbi s tri do četiri seta kod postojećih teretnih brodova.

Podijeli