AI će odlučiti kada će auto voziti čovjek ili robot
- Objavljeno u POP TECH
U skoroj budućnosti ne treba očekivati da će svi automobili biti potpuno autonomni, već će njima paralelno upravljati umjetna inteligencija i ljudski vozači. Upravo ta interakcija robota i ljudi predstavlja veliki izazov u razvoju sustava autonomne vožnje, no IBM smatra da je za to našao rješenje.
Njegovo patentirano rješenje je novi kognitivni sustav koji će pomoći u donošenju odluka o tome kada bi autom trebao upravljati robot, a kada bi kontrolu trebao preuzeti čovjek, što će odlučivati prema različitim indikatorima koji uključuju ljudski faktor poput umora i emotivnog stanja, kao i prema mehaničkim funkcijama vozila te stanja u prometu.
Ugrađeni senzori će stoga pratiti fiziološke aspekte čovjeka poput srčanog ritma, smjera njegovog pogleda, koncentracije na zbivanja u prometu i brzinu reakcije te će prema tome donijeti odluku kada bi i u kojoj mjeri AI trebao preuzeti kontrolu nad upravljanjem, odnosno kada bi bilo bolje da vozilom upravlja čovjek. IBM ovo naziva "trećominteligencijom" koja će paralelno pratiti čovjeka i robota.
Glavne značajke koje novi IBM-ov kognitivni sustav omogućuje je učenje AI-a u prepoznavanju ljudskog ponašanja, no jednako važan je i sustav kontrole umjetne inteligencije, kao i praćenje svih podataka prikupljenih od senzora vozila. Kao primjer IBM navodi situaciju u kojoj je ljudski vozač upravo zakočio u posljednji trenutak da ne udari dijete koje je pretrčavalo cestu. Kognitivni sustav vozila će tada procijeniti da ne bi bilo pametno da čovjek nastavi vožnju jer je pod stresom pa će upravljanje prepustiti robotu. Ako smo dobro shvatili IBM, automobili sa sustavom autonomne vožnje dobit će zasebno računalo koje će pratiti funkcioniranje ljudi, robota i automobila, te će samo odlučiti tko treba "sjediti" za upravljačem.