Žene nakon poroda sve više na Facebooku
- Objavljeno u Svijet
Rezultati najnovijeg istraživanja su pokazali da 44 % majki koristi Facebook mnogo više nakon rođenja djeteta, 27% ih manje provodi vremena na Facebooku, a kod njih 29% sve je ostalo isto. Što se tiče očeva, 31% ih koristi Facebook više, 19% ih je smanjilo uporabu, a kod 51% sve je ostalo isto.
Istraživanje koje je objavljeno u izdanju Family Relationsa, ponajviše proučava korištenje Facebooka kod novih roditelja tijekom tog stresnog razdoblja u njihovom životu.
Rezultati prikazuju kako korištenje Facebooka može utjecati na prilagođavanje mladih na ulogu roditelja. Otkrilo se kako unatoč svim novim iskušenjima roditeljstva, vrijeme provedeno na Facebooku njima pomaže, rekla je Sarah Schoppe-Sullivan, koautorica istraživanja i profesorica ljudskog razvija i znanosti obitelji na Ohio State University.
"Ako uzmemo u obzir stres kojem su novi roditelji izloženi i sve njihove obveze, ne bi bilo iznenađujuće da smo otkrili smanjenje uporabe Facebooka, no mi to nismo pronašli," rekla je Schoppe-Sullivan.
Facebook može biti način kako se povezati s prijateljima i obitelji, te kako potražiti potporu tijekom tog stresnog razdoblja, posebice za majke koje provode više vremena kod kuće brinući se o bebi.
"Te majke možda se odmaraju od posla i možda su daleko od obitelji, stoga ova društvena mreža može biti jako korisna za njih da se nose sa svim problemima," rekao je Mitchell Bartholomew, glavni autor istraživanja i diplomant na ljudskom razvoju i obiteljskoj znanosti na Ohio Stateu. Ovo istraživanje je dio opsežnijeg i dugotrajnijeg projekta "New Parents", kojeg također provodi i Schoppe-Sullivan, a u njemu se proučava kako se zaposleni parovi prilagođavaju po prvi put ulozi roditelja.
Istraživanje je provedeno nad 154 majki i 150 očeva, većinom bijelaca i visokoobrazovanih ljudi. Podaci su proizašli iz pitanja koje su dobili devet mjeseci nakon rođenja njihovog djeteta.
Nove majke su dvaput više odlazile na Facebook od očeva te su više ažurirale njegov sadržaj. Većina majki (58%) je odlazila na Facebook jednom dnevno, a to je isto radilo 44% očeva. Gotovo sve žene (98%) su stavljale fotografije svoje djece na Facebook, a očevi, njih 83%.
Gotovo dvije trećine majki (63%) je stavljalo fotografije više puta nego ikad prije, kao i 73% očeva, a 93% majki i 71% očeva je reklo da su te fotografije vjerojatno pogledali njihovi Facebook prijatelji, komentirali ih ili lajkali. Povratna informacija je bila važna za roditelje. I majke i očevi kojima su Facebook prijatelji komentirali fotografije, imali su višu razinu zadovoljstva u ulozi roditelja.
"Ima nešto ohrabrujuće u komentarima nekog tko vas ne poznaje baš dobro", rekao je Bartholomew. "Oni vas ne poznaju dobro, ne duguju vam pozitivnu potporu koju možete očekivati od bliskih prijatelja i obitelji, ali su svejedno imali vremena da komentiraju vašu fotografiju".
Pored toga znanstvenici kažu kako su bliske veze na Facebooku jako važne za majke. Majke koje su češće koristile Facebook su imale veću razinu roditeljskog stresa. Schoppe-Sullivan je upozorila da oni ne mogu iz tih podataka reći je li veća uporaba Facebooka uzrokovala stres za majke ili su majke s višom razinom stresa češće koristile Facebook.
"Najbolja interpretacija je ona da majke koje proživljavaju veći stres, traže društvenu potporu na Facebooku, pa ga češće i koriste," rekla je. "Znam da ima mnogo postova u kojima nove majke pišu kako njihovo dijete neće spavati, ili kako im je drugo dijete zahtjevnije od prvog. Majke pod stresom mogu koristiti Facebook za odmor ili da nađu pomoć. Također je moguće da nove majke vide Facebook kao još jednu obvezu koju moraju napraviti i komunicirati s prijateljima i obitelji".
Buduća istraživanja će se pozornije usredotočiti na način na koji novi roditelji koriste Facebook i kako on utječe na njihovo prilagođavanje.
Izvor: znano.st