X će koristiti javne podatke za obuku AI modela
- Objavljeno u Svijet
Društvena mreža koja se nekad zvala Twitter je ovog tjedna upala u neprilike nakon što je Bloomberg otkrio da će društvena mreža početi prikupljati biometrijske podatke, zajedno s podacima o poslu i obrazovanju korisnika. Sada, novo objavljena politika privatnosti ukazuje da će X koristiti ove podatke, zajedno s drugim prikupljenim osobnim informacijama, za obuku AI modela, kako je prvotno primijetio Alex Ivanovs na Stackdiaryju.
Politika privatnosti jasno pokazuje da tvrtka planira koristiti informacije koje prikuplja, zajedno s dostupnim javnim podacima, kako bi pomogla u obuci algoritama strojnog učenja.
„Možemo koristiti informacije koje prikupljamo i javno dostupne informacije kako bismo pomogli u obuci naših modela strojnog učenja ili umjetne inteligencije u svrhe navedene u ovoj politici“, stoji u objavi o privatnosti.
Musk je potvrdio tu promjenu, ali napominje da će se prikupljati samo javno dostupne informacije i neće se prikupljati „DM-ovi ili bilo što privatno“. X više nema odjel za odnose s javnošću, pa stvarno nema načina da se dođe do konkretnijih informacija o tome koje će se podatke prikupljati i za što će se točno koristiti.
X nema nikakvih javnih ambicija u području umjetne inteligencije, ali vlasnik Elon Musk ih ima. Nedavno je pokrenuo tvrtku nazvanu, pazite, xAI, koja ima za cilj „razumjeti pravu prirodu svemira“, pa možda će vaši biometrijski podaci i pripadajuće informacije biti korištene kako bi se dalje razvijao taj plemeniti i potpuno ostvariv cilj. Stackdiary upućuje na tekst na početnoj stranici xAI koji kaže da će „blisko surađivati s X-om“ kako bi „napredovali prema našoj misiji“.
Postoji još jedna opcija gdje bi ovi podaci mogli završiti. Musk je nedavno najavio ambicije za natjecanje s platformom Linkedin, izjavivši da je web stranica za zapošljavanje „susramlje“ te da će njihova verzija biti "kul". To bi objasnilo prikupljanje povijesti zaposlenja i obrazovanja od svojih korisnika.
Na kraju, postoji treća opcija. X baš i ne zarađuje ogromne svote novca od oglašavanja, pa bi prodaja korisničkih podataka bila jednostavan način za zaradu. Međutim, nema dokaza koji bi upućivali na to, osim što je to standardna praksa u svijetu društvenih medija. U prošlosti je Twitter uglavnom koristio prikupljene korisničke podatke za svoju korist, a ne za treće strane.