Proizvođači Xbox igara moći će koristiti AI
- Objavljeno u Svijet
Xbox se udružio sa startupom koji se zove Inworld AI kako bi stvorio alat potpomognut generativnom umjetnom inteligencijom (AI) koji razvojni programeri mogu koristiti za stvaranje igara. Riječ je o suradnji koja će trajati nekoliko godina, a ovaj brand u vlasništvu tvrtke Microsoft tvrdi da će „pomoći i osnažiti kreatore u oblikovanju dijaloga, priče i zadataka“. Konkretno, partneri planiraju razviti „AI suvoditelja za dizajn“ koji može pretvarati upute u detaljne scenarije, dijaloška stabla, zadatke i druge elemente igara na isti način na koji ljudi mogu unositi ideje u generativne AI chatbotove i dobivati detaljne scenarije kao rezultat. Također će raditi na „AI pokretačkom sustavu za likove“ koji će razvojnim programerima omogućiti da ga ugrade u svoje stvarne igre, što će omogućiti igračima generiranje novih priča, zadataka i dijaloga dok igraju.
Na web stranici tvrtke Inworld AI stoji da njihova tehnologija može „stvarati likove s različitim osobnostima i kontekstualnom sviješću koji ostaju u svijetu igre“. Navodno, može pružiti razvojnim programerima „potpuno integrirani engine za likove za AI NPC-ove koji nadmašuje velike jezične modele (LLM-ove)“. Jedan od takvih alata za izradu likova zove se Droid Maker, koji su razvili u suradnji s Lucasfilmovim studijem za pripovijedanje ILM Immersive kada su bili prihvaćeni u Disneyjev program za ubrzanje razvoja. Kako napominje Kotaku, tehnička rješenja tvrtke još uvijek nisu integrirana u velike igre, već su uglavnom korištena za modifikacije.
Razvojni programeri su razumljivo oprezni u vezi ovih nadolazećih alata. Među kreativcima raste zabrinutost zbog tvrtki koje koriste njihov rad za obuku generativne umjetne inteligencije bez dozvole - skupina autora, uključujući Johna Grishama i Georgea R.R. Martina, čak je tužilaOpenAI, optužujući tvrtku za povredu njihovih autorskih prava. I naravno, uvijek postoji zabrinutost da bi razvojni programeri mogli odlučiti otpustiti pisce i dizajnere kako bi smanjili troškove.
Međutim, Xbox vjeruje da ovi alati mogu „pomoći razvojnim programerima da lakše ostvare svoje vizije, isprobaju nove stvari, pomaknu granice gaminga današnjice i eksperimentiraju kako bi poboljšali igrivost, povezanost igrača i još mnogo toga“. U objavi brenda, Haiyan Zhang, generalna direktorica za gaming AI, izjavila je: „Surađivat ćemo i inovirati s kreatorima igara unutar Xbox studija, kao i s trećim stranama, kako bismo razvili alate koji će zadovoljiti njihove potrebe i inspirirati nove mogućnosti za buduće igre“.