Prepoznavanje lica ne smiju koristiti privatne tvrtke

  • Objavljeno u Svijet
image

Startup Clearview AI razvio je sustav prepoznavanja lica koji je u stanju iz snimku video kamera u realnom vremenu prepoznavati ljude temeljem usporedbi iz njegove baze koja sadrži milijarde slika iz javno dostupnih izvora i profila društvenih mreža. Početkom ove godine Clearview AI-u je procurio popis privatnih tvrtki koje su zainteresirane za korištenje njegove tehnologije, što nije promaklo nadležnim službama za provođenje zakona, nakon čega su započele stizati tužbe protiv kompanije.

Iz tog razloga Clearview je odlučio izbrisati račune svih korisnika koji nisu povezani s državnim institucijama i agencijama za provedbu zakona, što znači da će svoju tehnologiju pružati samo onim organizacijama koje smiju koristiti sustave za praćenje i prepoznavanje ljudi prema strogim pravilima o zaštiti osobnih podataka poput policije i sudstva.

Među tvrtkama koje su htjele koristiti prepoznavanje lica za svoje marketinške potrebe bili su Best Buy i Macy's, koje su željele personalizirati oglašavanje koje bi pratilo ljude gdje god se nalazili.

Drugim riječima, budućnost u kojoj će vam se izlozi dućana obraćati po imenu i predlagati vam da pogledate što je novo u ponudi njihovog asortimana grafičkih kartica za gaming, za sada je malo stopirana. Pratit će nas, uhodit i personalizirat nam oglase svi oni i dalje, no neće to moći činiti baš tako očito. Zasad.