Nikeova akvizicija za prodaju virtualnih tenisica
- Objavljeno u Svijet
Nike je kupio startup RTFKT (izgovaraju ga artifact), koji bi poznatom proizvođaču sportske obuće trebao pomoći u "digitalnoj transformaciji".
RTFKT je osnovan početkom 2020. i postao je relativno poznat kao kompanija koja dizajnira i proizvodi "tenisice i kolekcionarske predmete spremne za Metaverse", odnosno svu digitalnu robu koju su ljudi spremni platiti pravim novcem.
Ova Nikeova akvizicija nije previše neočekivana, jer tržište virtualne robe ostvaruje sve veći rast i sprema se za Metaverse, futurističku inačicu interneta u kojem će ljudi stupati u interakcije korištenjem digitalnih avatara.
Iz tog razloga Nike vjeruje da će dodatnu zaradu ostvarivati od prodaje digitalnih tenisica, što će mu ujedno biti i dobar marketinški kanal za promociju "pravih", pa će zaposlenike RTFKT-a priključiti svojoj kompaniji.
Početkom ove godine RTFKT se udružio s osamnaestogodišnjim umjetnikom Fewociousom kako bi izdali tri modela kolekcionarskih NFT tenisica po cijenama od 3.000, 5.000 i 10.000 dolara. Nakon samo 7 minuta, više od 600 ljudi je kupilo svoj virtualni par tenisica, za što su potrošili ukupno 3,1 milijun dolara.
Nedavno je RTFKT predstavio svoj "avatar projekt" pod nazivom CloneX na kojem surađuje s japanskim umjetnikom Takashijem Murakamijem. Projekt nazivaju najambicioznijim do sada jer označava "početak razvoja čitavog ekosustava za metaverse-ready avatare".
Nike je očito nanjušio da u ovome ima velike love, jer su troškovi izrade digitalnih tenisica sigurno manji kada se ne treba plaćati materijale, strojeve, tvornice, skladišta i radnike.
U budućnosti ćemo možda hodati u boroletama ali će naši avatari imati najskuplje „najkice“.