Nijemci mijenjaju dobavljače energije
- Objavljeno u Svijet
Istraživanje pokazuje da je sve izraženija sklonost potrošača električne energije i plina da se prebace na korištenje jeftinije energije. Liberalizacijom tržišta električne energije i plina počelo je snažno natjecanje dobavljača za pridobivanje novih potrošača, a uglavnom se to odvija preko Interneta. Konkurentsko okruženje se iz temelja mijenja i rat cijenama postaje glavni element na ovom tržištu.
Posljedice toga su pozitivne i potrošači imaju punu slobodu biranja između širokog raspona ponuđača, cjenovnih modela i tarifa. Trenutno su posebno popularne tarife koje nude fiksnu cijenu energije kroz određenu dužinu vremena.
Oko 70% potrošača, koji su promijenili dobavljača u prvoj polovini ove godine, izabrali su fiksnu cjenovnu tarifu kroz narednih 12 mjeseci. Dodatno, mnogi dobavljači nude i bonuse za prelazak što je iskoristilo preko polovice potrošača.
Cijena nije uvijek jedini argument za promjenu. Nakon nuklearne katastrofe u Japanu prednost je dobila zelena energija. No, taj oštar zaokret neće nužno biti i održiv. Prihvaćaju ga prvenstveno mlađe osobe starosti do 39 godina, viših primanja, koji žive u većim gradovima.
Sada mogu profitirati prvenstveno manji dobavljači koji su već dobili dosta novih ugovora. Suprotno, veliki etablirani dobavljači energije imaju ozbiljne image probleme i registrirali su zadnjih mjeseci već značajan odljev privatnih klijenata.
Za donošenje odluke o promjeni dobavljača energije potrošačima, internet je prvenstveni izvor informacija. Jedan od dva potrošača, koji se sprema na promjenu dobavljača, prvo traži detaljne informacije na internetskim stranicama ponuđača.
No, internet nije samo platforma za detaljne informacije jer dvije trećine onih koji mijenjaju dobavljača novi ugovor sklapaju također na Internetu gdje se uz pomoć sistema tarifnog kalkulatora odmah izbacuje tko je najjeftiniji dobavljač.