Nedostatak moderatora utječe na točnost informacija

  • Objavljeno u Svijet
image

Facebook se kao i mnoge druge tvrtke širom svijeta morao velikim dijelom prebaciti na rad od kuće, što je izazvalo nedostatak moderatora koji se brinu za provjeravanje točnosti informacija.

Consumer Reports izvještava o pojavi većeg broja oglasa koji nisu u skladu s pravilima korištenja društvene platforme i donose potpuno netočne informacije, uključujući i one o COVID-19 koronavirusu. Između ostaloga, tu se nalaze oglasi s teorijama zavjera o nastanku virusa koje se temelje na rasnim teorijama, pa čak i oglas u kojem se govori da je za zaštitu od koronavirusa dobro svakodnevno piti male doze izbjeljivača

Consumer Reports je uklonio te oglase prije nego su pokrenuti, a Facebook je s društvene platforme isključio račune korisnika povezane s njima.

Facebook je već prije upozoravao da se više ne može oslanjati na mnoge ljudske moderatore sadržaja, koji su većinom ugovorni i nisu u mogućnosti raditi od kuće zbog pandemije. Umjesto toga kompanija se oslanja na umjetnu inteligenciju koja nastoji otkriti neprimjerene sadržaje koji krše pravila korištenja.

Istraživači su ovo istražili detaljnije, pa su za potrebe testa kreirali više oglasa sa smiješnim lažnim informacijama. Facebook ih je sve odobrio, no nisu ih objavili, ali su time dokazali da kod najveće društvene mreže postoji veliki problem s provjerom informacija, jer AI očito nije u stanju sam dobro analizirati i riješiti taj problem.

Podijeli