Na crni petak najviše su se prodavali televizori

  • Objavljeno u Svijet
image

"Crni petak", odnosno dan nakon američkog Dana zahvalnosti (zadnji petak u studenom), poznat je po tome što gotovo svi dućani širom SAD-a od rane zore do večeri nude fantastične popuste svoje robe, snižavajući joj cijenu i do 90%.

Analitička tvrtka NPD Group koja se bavi istraživanjem tržišta potrošačke elektronike, kaže kako je 23 posto ukupnog broja kupaca na "crni petak" kupilo neki elektronički uređaj, što je rast od 15% u odnosu na prošlu godinu.

Najpopularniji uređaji bili su televizori, posebice oni s ekranima većih dijagonala, koji su se prodali za 30% više nego 2010., te su nadmašili prodaju računala.

Mada je "crni petak" sinonim za kupnju u "fizičkim" dućanima, NPD Group navodi kako je i ona virtualna na taj dan bilježila značajan porast prodaje.

IBM je tako priopćio rezultate svoje analize, pa je prema njihovim istraživanjima online prodaja na "crni petak" bila veća za 24% u odnosu na 2010. godinu, a povećala se i prodaja putem pametnih telefona za 14% , pa je takav način kupovine imao udio od 9,8% od ukupno ostvarene online prodaje.

Ukupna prodaja robe u maloprodaji za vrijeme "crnog petka" u SAD-u imala je povećanje od 6,6% u odnosu na 2010., kupci su na šoping potrošili 11,4 milijarde dolara, te ih je u dućanima bilo više za 5,6 posto u odnosu na prošlu godinu.

Očito nikakve ekonomske krize i recesije ne mogu poljuljati potrošački mentalitet Amerikanaca.

Podijeli