Kineski proizvodi povučeni s Amazona
- Objavljeno u Svijet
Kako se čini, Amazon je još jedna velika američka tvrtka koja izbacuje kineske proizvode iz svojeg web dućana, iako se čini da je glavni razlog tome žestoka konkurencija između kineskih tvrtki koje podmeću klipove pod noge svojim konkurentima.
Juozas Kaziukenas, osnivač tvrtke za istraživanje tržišta Marketplace Pulse, objavio je da je doslovce preko noći Amazon sa svojih stranica uklonio na desetke velikih kineskih prodavača, čiji su novi proizvodi u siječnju ove godine činili veliku količinu ukupnog prometa Amazona i ostvarivali godišnje prihode u milijardama dolara.
Amazon nije direktno komentirao status suspendiranih računa, ali je u izjavi za TechCrunch rekao da ima "dugogodišnje politike zaštite integriteta svoje trgovine, uključujući autentičnost proizvoda, istinske recenzije i proizvode koji ispunjavaju očekivanja kupaca".
"Poduzimamo brzu akciju protiv onih koji krše naša pravila, uključujući suspenziju ili ukidanje povlastica prodaje", rekao je glasnogovornik Amazona.
Kineski e-commerce izvoznici zaprepastili su se incidentom. Unutar WeChat grupa u kojima stotine prodavača obično razmjenjuju poslovne strategije, sve je prepuno anksioznosti i konsenzus je da je "prijeđena granica" u provođenju sumnjivih praksi na platformi. "
Ovo nije prvi put da Amazon gasi račune zbog lažnih recenzija i drugog ponašanja koje krši njegova pravila, ali razmjere ovog vala su bez presedana", rekao je Bill Zhang, koji razvija i izvozi pametnu sportsku odjeću putem Amazona.
Analitičari smatraju da je Amazonu važan dio poslovanja suradnja s kineskim prodavačima pa ne vjeruju da je razlog izbacivanja kineskih proizvoda isključivo političke prirode na relaciji Kina-SAD, već smatraju da su za to najviše odgovorne kineske tvrtke koje "podmeću klipove pod noge svojim konkurentima".
Jedan od uobičajenih trikova koje koriste kineski prodavači jest manipuliranje recenzijama koje utječu na način na koji je proizvod uvršten na Amazon. To se može učiniti plaćanjem stvarnim kupcima da ostave pozitivnu recenziju ili slanjem lažnih narudžbi i ostavljanjem dobrih komentara putem zombi računa.
Još jedna prevladavajuća taktika su načini usmjeravanja kupaca s Amazona na vlastite web trgovine trgovca. Amazon trgovcima ograničava prikupljanje osjetljivih podataka o kupcima, poput e-pošte, ali kineski izvoznici pronalaze put: slanje razglednica kupcima i traženje da ostavljaju recenzije na vlastitim web stranicama.
No Kaziukenas kaže da su se takvim taktikama Kinezi služili godinama, pa nije u potpunosti jasno zbog čega ih je Amazon baš sada odlučio uklanjati sa svojih stranica.
"Nema naznaka da je Amazon baš sada razvio i implementirao nove tehnike za hvatanje prodavača koji se koriste lažnim recenzijama", navodi Juozas Kaziukenas.