Japanski supermarket AI-jem prati osmijehe radnika

  • Objavljeno u Svijet
image

Prema pisanju South China Morning Posta, veliki japanski lanac supermarketa AEON u svoje je dućane implementirao novi AI sustav za praćenje lica koji ne prati kupce, već zaposlenike.

Sustav pod nazivom Mr. Smile je razvila japanska tvrtka InstaVR, koja tvrdi da je u stanju točno procijeniti ponašanje i raspoloženje prodavača u dućanima na temelju više od 450 značajki, što osim osmijeha uključuje obraćanje kupcima, glasnoću njihovog govora i ton kojim se obraćaju ljudima.

Rezultati analize se prikazuju u obliku pojedinačnih kartica zaposlenika s podacima, medaljama i ocjenama u stilu video igre, nakon čega prodavači mogu korigirati svoje osmijehe i ponašanje kako bi dobivali veće ocjene i zadovoljili svoje šefove.

Rekli bismo da je ovo tipično za Japance, kod kojih su osmijesi, nakloni i točno propisani načini ophođenja s kupcima dio kulture, bontona, pa čak i časti ako hoćete.

Umjesto da se ovome smijemo, trebalo bi razmisliti o uvođenju takve prakse u neke naše dućane, gdje se ponekad osjećamo kao da samo smetamo u životu prodavačima.

Podijeli