Google blokirao više od 2 milijarde oglasa

  • Objavljeno u Svijet
image

Google je na svojem blogu objavio izvještaj o "sigurnom oglašivačkom ekosustavu" u kojem navodi da je tijekom prošle godine blokirao 2,3 milijarde "loših oglasa". Mada brojka tih oglasa koji su kršili pravila Googleovog oglašavanja djeluje ogromno, Google navodi da je ona nakon dugog niza godina manja u odnosu na godinu dana prije i to za 28% u odnosu na 2017.

Loši oglasi ili "bad ads" odnose se na svako oglašavanje koje Google ne dozvoljava, uključujući prijevare, phishing, malware  i druge "scammerske" metode kojima "oglašivači" nastoje privući ljude i potom im uvaliti nešto ispod tezge ili im uzeti novce za prodaju magle.

Na popisu tih loših oglasa nalazi se i preprodajakarata za utakmice, koncerte i druga događanja, no Googleu je očito promakla zgoda jedne poznate domaće osobe koja je "tapkala" karte za Svjetsko prvenstvo u nogometu, koju je ulovila FIFA, a ne Googelov AI.

Google se hvali da je za lov na loše oglase unaprijedio tehnologiju strojnog učenja koja je identificirala i uklonila oko milijun računa oglašivača, uključujući oko 734.00 izdavača i developera aplikacija.

Google je na ovome surađivao sa stručnjacima za računalnu sigurnost iz tvrtke White Ops, ali i FBI-em kako bi onemogućili međunarodne operacije prijevara, među kojima i jednu od najvećih u povijesti pod kodnim imenom 3ve, koja je pomoću exploita u podatkovnim centrima, računala inficiranih malewareom, lažnih domena koje su glumile originalne i lažnih web stranica stvorila 10.000 lažnih domena i generirala 3 milijarde ponuda dnevno na svojem vrhuncu. Za razbijanje tog lanca internetskih lopova FBI je podnio optužne prijedloge protiv 8 osoba koje se tereti za kaznena djela koja uključuju krađe identiteta i pranje novca

Google je ujedno najavio lansiranje Policy managera u Google Ads idući mjesec, koji će pomoći oglašivačima da svojim oglasima ne bi slučajno ili iz neznanja prekršili pravila oglašavanja i izazvali blokiranje svojih oglasa.  

Podijeli