AI predviđa koliko će love zaraditi filmovi

  • Objavljeno u Svijet
image

Poznata filmska kuća Warner Bros Studios počela je koristiti usluge umjetne inteligencije tvrtke Cinelytic, odnosno njezinu platformu pod nazivom Film Management System, kako bi pomoću obrade velike količine podataka i prediktivne analitike mogla predvidjeti koliko će koji novi film zaraditi novaca na kino blagajnama širom svijeta.

Pored toga platforma može analizirati različite inačice scenarija i reći Warner Brosu koji bi bilo najbolje odabrati kako bi se po njemu napravio komercijalno najuspješniji (najgledaniji) film.

Zahvaljujući ogromnoj podatkovnoj bazi, Cinelyticovi algoritmi pružaju i "analitiku talenata" filmskih zvijezda, rangiranjem glumaca prema njihovom ekonomskom utjecaju na filmsku industriju prema vrsti medija, žanru i ključnim teritorijima na kojima su njihovi filmovi najbolje primljeni od strane publike. Na taj način producenti i distributeri filmova saznat će i koliko koji glumac ili glumac vrijede na tržištu, odnosno koliko bi ih se isplatilo platiti da nastupe u nekom određenom filmu.

Cinelytic kaže da AI ne može garantirati da će neki projekt biti hit, a koji će propasti, no može pomoći šefovima studija u boljem marketingu i donošenju odluka vezanih uz distribuciju.

Filmaši ne vjeruju da će odabir glumaca, redatelja i scenarija od sada raditi isključivo umjetna inteligencija, ali se nadaju da će im ovo uštedjeti znatne količine vremena pri analitici koju su do sada radili ljudi.

S time se vjerojatno neće složiti kineski stručnjak za AI Kai-Fu Lee, koji je u svojim knjigama o budućnosti razvoja tehnologije između ostaloga naveo da će pola postojećih zanimanja kroz 15 godina zamijeniti umjetna inteligencija.

Nekako nemamo dobar osjećaj vezan uz ovu AI platformu, jer bi se moglo dogoditi da u filmovima stalno gledamo ista poznata lica, neinventivnu radnju koja se ponavlja od naslova do naslova i da iz njih nestane i ono malo umjetnosti koliko je još preostalo, barem što se tiče hollywoodskih blockbustera.