AI nije totalno zabranjen na Grammyjima

  • Objavljeno u Svijet
image

Samo grebemo po površini kako umjetna inteligencija može biti korištena u umjetnosti, a glazbenici već eksperimentiraju s tom tehnologijom. No, ako žele da njihova skladba stvorena uz pomoć umjetne inteligencije bude prihvatljiva za Grammy, moraju se pobrinuti da njihov doprinos bude „značajan“, kako sada navode pravila.

Ažuriranje kriterija za dobivanje poznate nagrade Grammy navodi da „[s]amo ljudski autori mogu biti prijavljeni za razmatranje“ i da „[d]jelo koje ne sadrži ljudsku autorsku pripadnost nije prihvatljivo ni u jednoj kategoriji“.

Umjetna inteligencija ipak nije smrtna kazna. U mudroj i lukavo otvorenoj iznimci od ove zabrane, Grammyji dopuštaju svako djelo u kojem „ljudski autorski element djela koji je prijavljen mora biti značajan i više od de minimis“. Nadalje, autorski doprinos mora se odnositi na kategoriju za koju je pjesma prijavljena (npr. za „pisanje pjesama“, AI ne može napisati pjesmu).

Što sve ovo znači? Recimo da ste koristili alat s umjetnom inteligencijom kako biste generirali konstantno mijenjajuću petlju nekih instrumenata koje ste svirali. To složite zajedno s bubnjevima, snimljenim instrumentima i snimite vokale koje ste napisali. Ovdje nema problema! Umjetna inteligencija je u osnovi samo alat ili efekt, kao bilo koji pedala ili filter.

Ali što ako ste koristili umjetnu inteligenciju da generira tekstove pjesama na temelju uputa, a onda ih pjeva u stilu Davida Crosbyja? Zatim je Riffusion složio neke ritmove i instrumentaciju. Na kraju dodate neke jedinstvene generirane tonove koje ste preoblikovali iz pjesme Briana Ena Reflection.

Bez obzira na kvalitetu rezultata (i možemo samo nagađati... ne baš sjajan), nitko ne bi rekao da niste imali kreativni dodir u rezultirajućoj pjesmi. Ali jeste li bili tekstopisac, vokalist, skladatelj ili instrumentalist? U uobičajenom smislu tih pojmova ili prema pravilima koja su postavili ljudi na Grammyjima niste.

Ova politika koja isključuje čisto umjetnička djela stvorena uz pomoć umjetne inteligencije, ali dopušta njihovo korištenje kao alata, vjerojatno je najbolji način naprijed za nagrade poput ovih. Već smo vidjeli kako zlonamjerni sudionici mogu poplaviti izdavače s umjetničkim djelima generiranim pomoću AI-a, nadajući se da će dobiti plaćeno mjesto ili čak samo notoritet. Deepfake i AI-generirani video već polako ulaze na platforme za streaming. Glazba je također ranjiva na poremećaje od strane onih koji bi zloupotrebljavali AI tehnologiju umjesto da ju koriste na kreativni način.

Generativna glazba, mora se reći, je više od samo važeće - praktički je vlastiti žanr. A stvaranje nekih od njenih najvećih djela može se opisati kao jednostavno (čak i prema samim kreatorima). No, čini se malo vjerojatno da bi Grammyji odbacili Enoov Music For Airports da je danas prijavljen, jer je očito da postoji „značajno“ ljudsko autorstvo uključeno. Ali ne bi dopustili tri minute nasumično odabranih pjesama s Generative.fm ili Kriller platforme.

Ova politika je mudro otvorena, omogućujući organizaciji da koristi svoje prosudbe u definiranju što smatraju „nedostatnim značajem ili važnošću; toliko malo da zaslužuje zanemarivanje“. Nema sumnje da će se ova definicija mijenjati u godinama koje dolaze s obzirom na to hoće li najveća imena u svijetu glazbe prihvaćati, odbacivati ili prisilno uključivati alate s umjetnom inteligencijom u svoje kreativne procese.

Podijeli