Tomislav Car: Želimo da Productive bude OS za agencije
- Objavljeno u Hrvatska
Fortnite, Cyberpunk, Mortal Kombat, Netflix, Cisco, Red Bull, WoW, YouTube, Deadpool, što im je zajedničko? Pa oni su klijenti naših kupaca! Tim riječima počeo je svoje obraćanje Tomislav Car na predstavljanju rebrandinga svoje tvrtke Productive kojoj je ujedno i CEO a koja već godinama bilježi udvostručavanje rasta prihoda i broja klijenata širom svijeta.
Tijekom prezentacije poslovnih rezultata, predstavljene su i novosti iz poslovanja Productivea. Danas ovaj jedinstveni alat za upravljanje poslovanjem agencija, svojim korisnicima nudi još moderniji user interface (UI), koji je doživio potpuni preobražaj od 2014., kada je prva verzija Productivea lansirana. Productive je danas na tržištu prisutan s mnogo više funkcionalnosti te je jednostavniji i intuitivniji za korištenje. Osim poboljšanih funkcionalnosti Productive alata, službene web stranice i brand doživjeli su rebranding što je dodatno ojačalo njihovu poziciju te prepoznatljivost na globalnom tržištu.
Iako je Productive započeo kao interni alat za vođenje poslovanja kompanije Infinum, u posljednje dvije godine je poslovanje naraslo za više od 300 posto. Koristi ga više od 10.000 ljudi diljem svijeta, mahom zaposlenici u softverskim i marketinškim agencijama, a najviše takvih kupaca su na tržištima Velike Britanije, Nizozemske, Australije i SAD-a, gdje se planira jača penetracija na tržište u narednom razdoblju. Productive je također prepoznat i od domaćih marketinških, digitalnih i PR agencija te broje preko 60 agencija na domaćem tržištu.
Tijekom prezentacije rezultata poslovanja i planova za budućnost, Tomislav Car je naglasio: „Iako je Productive mlada kompanija, rast koji doživljavamo iz godine u godinu nas tjera da ubrzano poboljšavamo funkcionalnosti alata, kako bismo našim korisnicima olakšali život i optimizirali poslovanje. U posljednje dvije godine, isporučili smo više od 500 poboljšanja proizvoda, koje olakšavaju korištenje alata, te niz jednostavnih integracija Productivea s drugim alatima koje koriste agencije, poput Slacka, Googlea, Outlooka te financijskih alata.”
“Danas su naši kupci agencije koje surađuju s velikanima poput Netflixa, Spotifya, YouTubea, Cisco sistema ili Red Bulla, ali vidimo i priliku u daljnjem jačanju tržišne pozicije te ulazak u druge segmente gdje do sada nismo bili prisutni. U fokusu širenja za budućnost nam je tržište SAD-a, gdje jesmo prisutni, ali nam je plan ojačati tržišnu poziciju na tom izuzetno konkurentnom tržištu“ rekao je Car.
„Naši klijenti nisu samo bigname klijenti, imamo kupce koji rade proizvode koji olakšavaju ljudima da dobiju penzije, koji rade s muzejima i šire kulturu i one koji pomažu ljudima da se napiju“ šaljivo objašnjava Car.
Zanimljivo je da Producitve zadnje dvije godine raste kao tvrtka ali i kao proizvod. Productive tim broji trenutno 30-tak mladih ljudi ali glavna vrijednost koju ističu je shipping odnosno isporuka novih poboljšanja. „Što brže isporučiti nova poboljšanja i dobiti od klijenata feedback to je ono što zaista volimo“ naglašava Tomislav Car.
„Productive isporučuje dva puta tjedno neku funkcionalnost u neki set customera i onda čekamo reakcije. U dvije godine poslali smo čak 500 novih funkcionalnosti za koje ljudi često niti ne shvate da su to neka nova poboljšanja. U tom periodu od kupaca imamo 2000 feature requestova i to volimo jer je to more novih ideja za nova poboljšanja na kojima ćemo raditi. Imamo najbolji customer support jer trudimo se imati osobni kontakt s ljudima.“
Trendovi radi pandemije COVID-a idu ovoj tvrtki u prilog jer su se promijenili modeli organizacije rada. Hibridni rad i grupiranje ljudi u timove koji sjede na različitim lokacijama u svijetu, upravo softverima kao što je Productive daju veliku priliku. Danas sve ide prema SaaS rješenjima što omogućuje bolju komunikaciju s kupcima, efikasniju naplatu i stalno usavršavanje proizvoda. Tržište SaaS-a (Software as a Service) procjenjuje se sada na 150 milijardi USD, a kroz nekoliko godina će narasti za 50-60 milijardi USD.
„Posao u Productive naći će u idućim godinama novi mladi i sposobni ljudi a ciljat ćemo na nova velika tržišta poput USA“
Jan Varljen, CTO Productivea se potom nadovezao riječima: „Krenuli smo s par entuzijasta, radeći na internom alatu za potrebe poslovanja Infinuma, a danas brojimo više od 30 IT stručnjaka. Rastemo i razvijamo jedinstveni alat koji uistinu agencijama pomaže da budu profitabilnije, a što dokazuje i brzina kojom rastemo.
Na pitanje svog partnera Tomislava Cara jeli mu žao što ipak nije otišao u Google umjesto ostao u Zagrebu, CTO Producitives Jan Varljen duhovito odgovara:
„To pitanje mi je postavljala i moja žena. Nisam imao niti sam pojma u početku što je to proizvod. Nakon nekog vremena shvatiš da je to drugačije, da imaš neki impact, nisi samo neki kotačić u Googlu. Ne bi se mogao zamisliti sada da ne radim na nekom konkretnom proizvodu da ga osmišljavam kao što sada radim. U početku sam prodavao za 15 USD, a potrošio bih 200 USD na jedan odlazak u Ljubljanu kupcu. Ali iz toga smo puno učili.
U originalnom i duhovitom tonu obratili su se osobnim iskustvima padova i uspona i Ivan Lučin – VP of Engineering, Gabrijela Bošnjak – Senior BDR te Krešimir Šimičić, VP of Business Development.