Sukreator Sirija ekskluzivno za VIDI o AI-u
- Objavljeno u Hrvatska
Na okupljanju alumna FER-a pod nazivom FERConnect razgovarali smo s posebnim gostom događaja. Dr. Luc Julia je jedan od 100 nautjecajnijih francuskih inženjera u digitalnom svijetu. Stručnjak je za umjetnu inteligenciju i sukreator Siri glasovnog asistenta, a trenutno obnaša funkciju glavnog direktora za znanost u Renault Grupi.
Dr. Julia održao je predavanje, a zatim i Q&A o umjetnoj inteligenciji pod nazivom „Umjetna inteligencija ne postoji“. U istoimenoj knjizi, dr. Julia je dekonstruirao mit o umjetnoj inteligenciji.
Što je time mislio, kao i o mnogim drugim pitanjima, saznajte u nastavku ovog članka gdje vam donosimo intervju u cijelosti.
VIDI: Zašto tvrdite da umjetna inteligencija ne postoji?
Luc Julia: Tvrdim to jer postoji puno hypea oko toga što to jest, a što nije. Tako da kad govorim o umjetnoj inteligenciji koja ne postoji, pričam o onoj koju je stvorio Hollywood. Pričam o znanstvenoj fantastici – o Terminatoru, o Her, i svim tim filmovima koji pokazuju nešto što nije stvarnost. Tako da takva umjetna inteligencija ne postoji. Postoji jako, jako puno umjetnih inteligencija koje postoje, ali one nisu te velike, čudesne stvari koje će zamijeniti ljude. Tako da zato kažem da ta ne postoji. No postoji puno njih koje zaista postoje.
VIDI: Što je onda stvarnost umjetne inteligencije sad, za godinu dana, ili dvije, ili pet?
Luc Julia: Stvarnost [umjetne inteligencije] postoji posljednjih 67 godina, kad je dobila taj naziv 1956. godine. Ali stvarnost sljedeće godine je zapravo počela jako davno, ali vidimo sad sa stvarima poput ChatGPT-a i drugim generativnim umjetnim inteligencijama da je svugdje. Vidimo da ih možemo koristiti da rade stvari koje će biti vrlo specifične na bilo kojem poslu u bilo kojoj situaciji. Tako da će umjetna inteligencija biti svi ti asistenti, i sve takve stvari koje će nam pomagati da radimo nešto. I to sve već dolazi, već je tu.
VIDI: OpenAI je nedavno objavio da rade na tome da svaki njihov korisnik može personalizirati svog GPT-a i prilagoditi ga svojim potrebama. Što mislite o tome?
Luc Julia: To je zapravo slučaj već sad jer te umjetne inteligencije su napravljene kako bi bile specijalizirane, kako bi bile precizne i usavršene. Tako da je to zamišljeno na taj način da vi dodate svoje podatke kako bi [AI] bio puno precizniji nego što on zaista jest. Mislim, kad pogledate ChatGPT danas. Znate na koji način radi. Zapravo nije toliko precizan u smislu da jako puno griješi – puno halucinira i slično. Ako dodate svoje podatke, i ponavljam, modeli su zamišljeni da se to napravi, bit će znatno precizniji. Bolje će odgovoriti na pitanja koja mu postavljate jer ćete ga specijalizirati za domenu koju vi želite. Zato je to jako zanimljivo, a te umjetne inteligencije su napravljene za to, i to će se sve više i više događati.
Također ćemo morati razmišljati o činjenici da će trebati biti štedljiviji jer danas ti AI [sustavi] koriste jako, jako puno energije i to je nešto na čemu također trebamo proraditi.
VIDI: Trenutno radite u autoindustriji. Kako će AI utjecati na tu industriju i na automobile?
Luc Julia: AI se koristi u autoindustriji već jako dugo vremena. U tvornicama s robotima – to je isto jedna vrsta AI-a. Tako da će toga biti sve više i više na drugim područjima, u funkcijama potpore i u samim autima. AI će također učiniti aute sigurnijima. Činjenica da će autima biti lakše razumjeti da netko prelazi cestu ispred njih je vrlo, vrlo zanimljiva. Također ćemo u samim autima imati puno više sigurnosti zahvaljujući AI-u.
VIDI: Može li AI također pomoći po pitanju robotaksija koji su trenutno kontroverzna tema, kako u Kaliforniji i ostatku svijeta, tako i kod nas?
Luc Julia: Vidjeli smo da je Cruise prije par tjedana trebao obustaviti svoj rad s robotaksijima tako da trebamo biti jako oprezni kad razgovaramo o autonomnoj vožnji. Mislim, kad obično pričamo o autonomnoj vožnji, obično pričamo o petoj razini autonomne vožnje, koja je najviša razina. I onda imate lika poput Elona Muska koji konstantno govori da će to doći sutra, ali to govori sad već skoro deset godina. Stvarnost nije takva. Danas smo na drugoj razini, a mi želimo stići na petu. Stvarnost je ta da petu razinu nikad nećemo dostići. Vjerojatno ćemo doći do četvrte, gdje će auti biti većinom autonomni, ali nećemo doći do pete razine jer je to prekomplicirano i preskupo. Tako da se trebamo fokusirati na sigurnost. Osigurajmo to da napravimo jako sigurne aute koji će biti većinom autonomni. Ali ne možemo reći da će biti u potpunosti autonomni.