Rast prometa stranih igrača i sigurnosni rizici u fokusu

  • Objavljeno u Hrvatska
image

Više od 500 stručnjaka, profesionalaca i poduzetnika okupilo se na šestom izdanju konferencije CRO Commerce u organizaciji udruge eCommerce Hrvatska u zagrebačkom Mozaik Event centru. Riječ je o najvećem eCommerce okupljanju u regiji koje je ove godine uz program na dvije pozornice Future i CrossBorder obuhvaćao i opuštene rasprave na Wonderland Stageu.

"Stvarno vjerujem da se nalazimo u wonderland eri u kojoj možemo dobiti odgovore na sva pitanja u samo nekoliko sekundi. Ali umjetna inteligencija tu nije jedina tema. Na CRO Commerceu raspravljamo o legislativi, paymentu, logistici i tehnologiji", naglasio je Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska.

Glavna poruka cijele konferencije, uz činjenicu da mogućnosti i prilika nikad nije bilo više, kristalizirala se kroz prizmu sveprisutnog rizika - sigurnost mora postati prioritet svima uključenima na tržištu. Svjesni ovog izazova, udruga eCommerce Hrvatska iduće godine planira predstaviti vlastiti softver za certifikaciju webshopova. Bit će to prvi standardizirani i neovisni proces verifikacije na našem tržištu.

Kiril Dinov, Growth Leader Eastern Europe u kompaniji VTEX, koja je bila glavni sponzor ovogodišnje konferencije, govorio je o konceptu kompozitnosti te je okupljenoj publici predstavio headless commerce - način izrade online trgovine koji odvaja frontend, kao dio web stranice koji kupci vide i s kojim komuniciraju, od backenda kao dijela koji upravlja podacima, zalihama, plaćanjima.

"Ovo je godina racionalizacije. Kupuje se manje, ali češće. U online kanalu najviše se kupuje u sektorima mode, elektronike i opreme za dom. Osim toga, vidimo da strane trgovine na hrvatskom tržištu bilježe rast", naglasio je Kristijan Gregorić iz agencije Valicon te pozvao domaće trgovce na oprez.

Rast broja online kupaca u Hrvatskoj

Direktorica marketinga DPD-a, Snježana Stanić, predstavila je rezultate E-shopper Barometer istraživanja navika online potrošača u 22 države u Europi, po svom obuhvatu jednog od najvećih eCommerce istraživanja u svijetu.

Stanić je istaknula da je potvrđen trend rasta tržišta s obzirom na to da je udio e-kupaca u ukupnoj populaciji porastao sa 68 posto iz 2019. na 76 posto u ovoj godini. Kupci i dalje smatraju da na taj način štede i vrijeme i novac, što u Hrvatskoj smatra 67 posto ispitanika.  

Ana Brajković, konzultantica iz agencije Circled, govorila je o integraciji digitalnih i fizičkih kanala naglasivši kako je za potpuno iskustvo kupnje nužna migracija online kanala prema fizičkim prodavaonicama. Tome u prilog, rekla je, idu i globalni trendovi jer i najveći pure play igrači otvaraju fizičke poslovnice kako bi unaprijedili iskustvo kupnje i podigli odnos sa svojim kupcima na višu razinu.

"Online kupnja ima svoja ograničenja te u svom procesu angažira samo naše osjetilo vida, dok u fizičkoj trgovini možemo koristiti svih pet osjetila. Kupnja je emocionalna aktivnost", istaknula je Brajković te dodala kako istraživanja pokazuju da je čak 600 posto veća prodaja ako proizvod možemo fizički dotaknuti.

Marina Kostkova, Business Development Managerica u tvrtki CJ VIVnetworks koja već 15 godina uspješno predstavlja svjetskog affiliate lidera CJ.com u središnjoj i istočnoj Europi, pojasnila je kako se affiliate marketing zasniva na provizijama koje ostvaruju izdavači u slučaju ostvarene prodaje i da upravo zbog toga predstavlja izuzetno važan alat za web trgovce koji bez ikakvog rizika mogu ostvarivati rast prometa.

"Affiliate je izuzetno transparentan i u svakom se trenutku mogu vidjeti rezultati prodaje. Prema istraživanjima, prosjek je da affiliate donosi oko 50 posto novih kupaca na webshopove nudeći pritom potpunu optimizaciju prodaje na temelju mjerljivih podataka", naglasila je Kostkova.

Wonderland stage na konferenciji odvio se kao Ask-Me-Anything, dinamičan i interaktivan format koji je posjetiteljima otkrio konkretne primjere i savjete za razvoj njihovih poslovanja.

Posjetitelji su tako mogli pitati stručnjake poput Štefanije Pilindavić, Kristijana Gregorića, Mateja Javoreka, Sanele Kičavić, Roberta Petkovića i dr. sve što ih je zanimalo o raznim aspektima rada, rasta i razvoja web shopova u Hrvatskoj.

Podijeli