Preko Interneta najviše kupujemo odjeću
- Objavljeno u Hrvatska
Prema podacima istraživanja koje je proveo GfK Hrvatska, rast korisnika Interneta se u zadnjih nekoliko godina usporio u našoj zemlji, no s druge strane ubrzano raste korištenje različitih mogućnosti i pogodnosti koje nam Internet pruža, pa tako i kupovina različitih proizvoda i usluga online.
Krajem 2010. godine u cijeloj Hrvatskoj samo je 6% hrvatskih građana kupovalo putem Interneta, no nakon samo dvije godine ovaj se broj uvećao skoro četiri puta, pa najnoviji podaci pokazuju da je 23% hrvatskih građana barem jednom kupilo nešto putem Interneta.
Češće od prosjeka kupuju mlađe generacije, pa tako online kupnje obavlja 44 posto populacije od 15-24 godina, a 39 posto kupaca pripada populaciji od 25-34 godina starosti. Istraživanje je ukazalo i na veliki broj online kupaca među visokoobrazovanim osobama, koje čine 39 posto.
GfK navodi kako preko Interneta trenutno kupuje jedna trećina svih osoba koji ga koriste (36%), no njihove kupovine i nisu tako česte. Najveći broj kupaca (44%) kupuje nekoliko puta godišnje, a jednom u nekoliko mjeseci njih 24%.
Putem Interneta najčešće se kupuju odjeća, obuća i modni dodaci (46%) i elektronički uređaji (17%). Onih koji su preko Interneta barem jednom kupili neki odjevni predmet, obuću ili modni dodatak je 63%, dok je svaki treći online kupac kupio barem jednom neki elektronički uređaj.
Kupuju podjednako muškarci i žene, a najvećim dijelom Zagrepčani (68%).
Među online kupcima najviše je onih (72%) koji će kupovati putem Interneta istom učestalošću kao i do sada, a 20% njih će povećati svoju kupovinu, ali ne značajno, dok 4% tvrdi da će znatno više kupovati putem Interneta zbog ukidanja carinskih pristojbi za zemlje EU.
Oko 6% hrvatskih građana koji do sada nisu kupovali putem Interneta, zbog ukidanja carinskih pristojbi i pojeftinjenja narudžbi, planira započeti s online kupovinom.