Pogledajte snimku panela o e učenju u Hrvatskoj

image

U okviru Tjedna Centra za e-učenje Srca održane su četiri praktične i interaktivne radionice: „Webinari u sustavu Merlin – kako pripremiti predavanje u sustavima Adobe Connect i EduMeet“, „ABC radionica dizajna nastave“, „Organizacija polaznika i grupa u e-kolegiju“ i „Izrada testova u e-kolegiju“ na kojima je prisustvovalo ukupno 57 sudionika iz visokoškolskih ustanova. Sudionici su na njima imali priliku steći nova praktična iskustva, razmijeniti saznanja i unaprijediti svoje digitalne kompetencije kako bi spremniji započeli novu akademsku godinu. Također predstavljen je Vodič za ocjene u sustavu Moodle, interaktivni priručnik za nastavnike koji je dostupan online.

U srijedu je održan panel na temu “Izazovi organizacije visokoškolske nastave u postpandemijsko doba“ na kojem su sudjelovali izv. prof. dr. sc. Vlado Tropša, prorektor Sveučilišta Sjever, prof. dr. sc. Lina Pliško, dekanica Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Puli, prof. dr. sc. Ivan Koprić, dekan Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u novoj ak. godini, izv. prof. dr. sc. Smiljana Pivčević, prodekanica za nastavu Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Splitu u novoj ak. godini i izv. prof. dr. sc. Višnja Rajić, prodekanica za nastavu i studente Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a moderirala ga je dr. sc. Sandra Kučina Softić, pomoćnica ravnatelja Srca za obrazovanje i podršku korisnicima. Nakon uvodne riječi ravnatelja Srca Ivana Marića, sudionici su razmijenili svoja iskustva stečena u održavanju nastave tijekom pandemije COVID-19 i razmišljanja za budućnost. 

Tijekom panela istaknuto je da se ovih godinu i pol dana održavala hitna nastava na daljinu s obzirom da je bilo potrebno preko noći prijeći na rad u online okruženje te da su se visokoškolske ustanove pri tome dobro snašle i osigurale kontinuitet nastave. Većinom su se koristili videokonferencijski sustavi za predavanja online uživo, te sustavi za e-učenje.

Svakako treba istaknuti da predavanja prvotno planirana za izvođenje u učionici, te izvođenja uživo online nisu online nastava. Međutim stečena su vrijedna iskustva, znanja i nove vještine koje treba iskoristiti za daljnje unaprjeđenje nastave.

S obzirom na prelazak online na tako drugi period, svi su se složili da je socijalna komponenta izuzetno važna i da se sada vraćaju  nastavi u učionicama. No s obzirom da pandemija još nije završila, visokoškolske ustanove moraju i dalje biti spremne na ponovni prelazak u online okruženje. Također je rečeno da je pandemija ubrzala procese digitalizacije koji su započeti, kao i potakla visokoškolske ustanove da krenu u proces digitalne transformacije.

Sudionici panela istaknuli su da će svakako u daljnjem planiranju i provedbi nastave iskoristiti pozitivna iskustva stečena tijekom prelaska na hitnu nastavu na daljinu. Štoviše neka visoka učilišta poput Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Puli i Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu razmišljaju o uvođenju studijskih programa koji se odvijaju u potpunosti online, prvenstveno na poslijediplomskim i doktorskim studijima te za izvanredne studente.

Iako su i nastavnici i studenti imali i negativna iskustva prilikom sudjelovanja i provođenja nastave online, treba razlikovati hitnu nastavu na daljinu i online nastavu. U Hrvatskoj je vrlo mali broj studijskih programa koji su akreditirani za izvođenje online. Budućnost organizacije visokoškolske nastave u narednim godinama vidi se u obliku hibridnog modela u kojem će se dio nastave odvijati u učionici (praktični dio, rad u manjim grupama, rasprave…), a dio će se odvijati online (sinkrono ili asinkrono). Svi su se složili da im je tijekom pandemije Srce pružilo visoku razinu podrške i u budućnosti svakako vide realizaciju svoje online nastave temeljenu na infrastrukturi koju Srce osigurava i kvalitetnoj podršci koju stručnjaci Srca pružaju prilikom korištenja sustava i usluga Srca.

Centar za e-učenje Srca kontinuirano pruža podršku nastavnicima, studentima i visokoškolskim ustanovama za rad u online okruženju. Kao nacionalni centar za e-učenje u visokom obrazovanju, Centar je osigurao najmoderniji sustav za e-učenje, edukaciju nastavnika putem online tečajeva i radionica, konzultacije i helpdesk kroz koji svakodnevno prolaze stotine upita nastavnika i studenata s visokih učilišta iz cijele Hrvatske. Na sustavu za e-učenje Merlin u akademskoj godini 2020./2021. održavala se nastava za 27.167 e-kolegija koje je izvodilo više od 10.800 nastavnika za 95.000 studenata. Već sada za novu akademsku godinu 2021./2022. na sustavu Merlin otvoreno je više od 21.000 e-kolegija.

Snimku panela možete pogledati na ovoj poveznici.

Podijeli