Kako osvojiti titulu najboljeg weba
- Objavljeno u Hrvatska
Mnoštvo bitnih hrvatskih portala, uključujući Net.hr, Vecernji.hr, Jutarnji.hr, 24sata.hr, Liderpress.hr, Poslovni.hr, Business.hr, Slobodnadalmacija.hr, Banka.hr, Racunalo.com, Zimo.co i Limun.hr, objavilo je priču o Iskonovoj web stranici koja je proglašena za Najbolju web stranicu, pa su stoga naši kolege iz Vidilaba odlučili objaviti svoju priču o webu koji je svojim suvremenim rješenjima zaintrigirao žiri natječaja VIDI WEB TOP 100.
Iskon je među tisućama drugih web stranica osvojio prestižnu nagradu VIDI WEB TOP 100, s najboljim webom među svim hrvatskim tvrtkama (u kategoriji Korporativne stranice). Kako mu je to uspjelo? U toj ogromnoj konkurenciji to je pravi pothvat, naročito ako znamo da mnogi ulažu veliki novac u razvoj svog weba, a uspješnost je na kraju često upitna.
Današnji web mora biti uočljiv među milijunima sličnih, a istovremeno jednostavan za korisnika, kako mu ne bi trebao doktorat za korištenje. Naime, frustrirani korisnik je najzahvalniji korisnik, za našu konkurenciju. To je najvažnija činjenica koju treba imati na umu. VIDI WEB TOP 100 je odličan filter za selektiranje kvalitetnih webova, a to radi na način što svake godine Stručno vijeće tog natječaja sastavljeno od web profesionalaca, uoči izbora iznosi konkretne smjernice o tome na koji način je, prema aktualnoj tehnologiji i user expirienceu, poželjno raditi webove.
Kakav mora biti web?
1. Sadržaj mora biti relevantan i interaktivan, a uz to još i zabavan.
2. Korisnik mora doživjeti pozitivno iskustvo (user interface je vrlo važan).
3. Stranica mora biti inovativna (Woow! faktor je vrlo poželjan) i redovito obnavljana.
4. Mora biti brz i siguran (naročito ako podržava novčane transakcije).
5. Dostupnost i višeplatformnost.
Prema Stručnom vijeću natječaja VIDI WEB TOP 100 jedan od najbitnijih kriterija koji web stranica mora zadovoljiti relevantan i interaktivan sadržaj, a uz to još i zabavan. Korisnik kad dođe na stranicu mora naići na sadržaj koji je za njega relevantan. Dakle, ciljani web za ciljanu publiku, sa sadržajem koji će zadovoljiti upravo njihovu želju i interes.
Kad god je to primjereno, sadržaj mora biti i zabavan. Animacije, multimedija, sve što će korisniku posjet učiniti zabavnim, no istovremeno ne napornim. To će zadržati korisnika na stranici, a ujedno i oraspoložiti. Zadovoljan će korisnik zauzvrat dijeliti sadržaj preko društvenih mreža te povećati broj korisnika i širiti dobar glas o web stranici. Zbog toga web neizostavno mora imati i mogućnost feedbacka, putem e-maila, narudžbe, komentare te povezivanje s društvenim mrežama i dijeljenje sadržaja.
Pozitivno korisničko iskustvo i user interface ne govori samo više o dizajnu (koji je i dalje bitan) već i ergonomiji web stranice, koja se odnosi na jednostavnost, efektivnost i ispunjavanje svrhe. Stranica mora imati svoj usability, tj. funkcionalnost prilagođenu i usmjerenu na korisnika, uključujući sigurnost, diskreciju i njegov komfor pri korištenju.
Osim toga, vrlo je važna inovativnost i redovitost. Inovativnost je naročito bitna za mobilne i web aplikacije, koje izazivaju oduševljavajući "Wow!" faktor.
Sigurnost i brzina vrlo su važne, naročito zbog toga jer se sve više novčanih transakcija događa preko weba koji postaje mjesto realizacije trgovine. Ostavljati vlastite podatke na web siteu kojem posjetitelj ne vjeruje, za njega je nepremostiva prepreka. Jednostavnost korištenja web stranice je nešto što će korisnici znati cijeniti, kao i brzinu prikaza sadržaja. Naime, statistike kažu da će 40% korisnika napustiti stranicu ukoliko se ona učitava duže od 3 sekunde.
Dostupnost sitea te primjena novih tehnologija i dobra informacijska arhitektura, peta je smjernica koja određuje dobar web. Danas site mora biti dostupan u svako doba i na svim platformama, jer tu više ne govorimo o "razmaženosti korisnika", već o potrebi i o mijenjanju informatičkog krajolika kojeg nastanjuju novi uređaji.
Kakav mora biti dobar web te kako je nastao Iskonov pobjednički web otkrivaju kolege Vidilaba u intervjuu s Lovorkom Prtenjak, web urednicom i copywriterom u Iskonu. Čitav intervju možete pronaći na ovoj poveznici.