Je li GDPR doista ubojica digitalnog marketinga

  • Objavljeno u Hrvatska
image

Na zagrebačkoj konferenciji GDPR ADRIATIC - 5 do 12 koja je izazvala veliki interes i od početka do kraja uspostavila  interakciju između govornika i publike koja je iz svih oružja rešetala pitanjima , saznali smo mnoštvo detalja o Općoj uredbi o zaštiti podataka GDPR koja je proteklih mjeseci izazvala veliku buru među domaćim tvrtkama koje u svojem poslovanju na bilo koji način barataju osobnim podacima svojih korisnika i zaposlenika i utjerala im strah u kosti.

Nakon konferencije svima okupljenima postalo je jasno da nakon stupanja GDPR-a na snagu 25.5.2018. više ništa neće biti isto. Većina tvrtki koje do toga datuma provedu proces usklađivanja ne prijeti velika opasnost od ogromnih milijunskih kazni koje su propisane Uredbom, no one koje zakasne mogle bi imati velikih problema. Kao što je rekla Biljana Cerin, hrvatska stručnjakinja za GDPR: „Javnost će se osvijestiti, postat će svjesni svojih prava i mogu tražiti informaciju o tome kako se koriste njihovi podaci i druge informacije. Ako im ne ispunite prava prema GDPR-u, uz kazne se mogu dodijeliti i odštete uslijed povreda, pa kazne nisu jedina stvar koje se treba bojati“.

Vanja Šebek, voditelj studija digitalnog marketinga na Visokom učilištu Algebra, na konferenciji je uzburkao puno prašine govoreći o sudbini digitalnog marketinga, za koji se još ne zna kako će preživjeti GDPR, posebice kada se radi o servisima i agencijama koje svoje marketinško poslovanje temelje na podacima korisnika, njihovom praćenju na internetu i društvenim mrežama.  

„Što se tiče digitalnog marketinga problem je što se zapravo ne zna točno što će biti, pa sam tako baš jučer dobio odgovor iz Silicijske doline iz Googlea koji kaže, ne znamo – radimo na tome.  Ne znamo ni kako će se prilagoditi Google Analytics, društvene mreže i sl. Neće više biti moguć remarketing i slučaj da vas po Internetu 'prati marketing'. Veliki udar bi mogao biti na publishere, ljude koji žive od digitalnog marketinga. Kako će uz ovu regulativu i smanjeno oglašavanje preživjeti mediji i oglašivači? Moglo bi se dogoditi da prežive samo veliki igrači“, upozorava Šebek koji je pričao o smrti direktnog online marketinga i važnosti medija za oglase kako je bilo u devedesetim godinama prošlog stoljeća, jer se više neće smjeti bez privole prikupljati podatke o korisniku i njegovim interesima.

Mi smo iz ovoga zaključili da će iz tog razloga sadržaj unutar medija postati jako bitna poluga oglašivačima, pa bi se mogli vratiti klasičnom oglašavanju u medijima s tematikom vezanom uz proizvode i usluge njihovih klijenata, a ne trošiti lovu na proganjanje ljudi po mreži.

Ukratko rečeno 25.5.2018. prestati će teror marketinških online gurua, a mediji opet dobivaju na važnosti radi svojeg originalnog contenta.

Čitav izvještaj s konferencije GDPR ADRIATIC - 5 do 12  možete pogledati ovdje.  

Podijeli