Intervju: Dominik Cvetkovski CWEKII
- Objavljeno u Hrvatska
Voditelj Unity edukacije u najvećem regionalnom inkubatoru za edukaciju u proizvodnji video igara, PISMO u Novskoj, sasvim je pristupačan i pozitivan mladi game developer ali vrlo autoritativan i fokusiran na efikasnost u prijenosu znanja polaznicima ovog poznatog edukacijskog centra za proizvodnju video igara.
Došao je u Novsku sa zagrebačke „Folke“ 2018. i već 4 godine vodi ljude zainteresirane da nauče nešto o produkciji video igara i ostvare svoje snove. Ovogodišnji Global Game Jam koji se održava u Novskoj je 19. u svijetu po broju sudionika. Njih 135 je ispunilo sve radne stolove u dvorani Osnovne škole Novska.
Iskoristili smo priliku da ga uhvatimo za nekoliko odgovora prije nego zaroni u 48-satni challenge u kojem će timovi doći do pobjede s najboljim rješenjem igre na temu „Dualnost“.
Cijeli svijet kreira igre u tih 48 sati gotovo istovremeno, a budući game-dev „sanjari“ u Novskoj, predvođeni karizmatičnim motivatorom Dominikom Cvetkovskim, probat će obraniti boje svoje zemlje s najoriginalnijom igrom
Dominik, kako je to kod tebe krenulo da se zaraziš proizvodnjom igara?
Kad sam ja krenuo u Unity, a to je bilo davno, tada nije bilo ni tutoriala... hahaha. Unity je izašao 2005. a postao je besplatno dostupan tek 2009. u inačici Unity 3.0. Ja sam 2008. uspio nabaviti 2.0 pa sam tada krenuo.
Doselio sam se iz Zagreba u Novsku prije 4 godine. Zapravo tada je bio trenutak kada sam želio otići iz Zagreba u Belgiju ili Poljsku. Stavio sam sve na papir, plaću, troškove i učinilo mi se čak da je Poljska bolja opcija u smislu zarade no tada je došla ponuda iz Novske i evo me sada ovdje. Ovdje imam tvrtku i radimo za poznate naručitelje.
Za kakve se projekte javljaš sa svojom tvrtkom?
Za sada se radi projekt tvrđave Šibenik, to je bio javni natječaj koji smo dobili.
Kako radim edukacije, nama se na natječaj javljaju ljudi s različitim podlogama. Primjerice, tražio se u natječaju modelator za izradu 3D modela. Ovdje imamo ljude svih profila i to je nevjerojatna prednost u kreiranju posebnih rješenja za igre jer se sve više traže ljudi različitih profila.
Što se tiče predavanja i motiva zašto educiram ljude rekao bih da u tom području postoje dvije vrste ljudi. Osobe koja znaju odlično raditi posao, pa žele predavati i prenijeti znanje, i osobe koje ne znaju posao ali žele predavati jer to jedino mogu.
Ima dosta ljudi koji predaju ovakve stvari čak i na fakultetima a da nemaju nikakav doticaj s industrijom i to mi se čini da nije dobro.
Koliko traje ta edukacija polaznika kada ga primite na edukaciju?
Imamo predavanja svaki dan od 8 ujutro do 16 popodne, dakle 8 sati nastave svaki radni dan i tako 6 mjeseci. U Unityu uče programiranje, level dizajn, marketing, kako kreirati community, 'shadere', multiplayer, optimizacije, konzole, kako buildati igre za Android.
Šest mjeseci je jako malo vremena za sve što ih želimo naučiti u tih 960 sati. No ne damo im mira niti vikendima jer imaju dosta zadataka. Zanimljiva je jedna anegdota kad me nazvala supruga jednog polaznika i zamolila da ga pustimo bar jedan vikend kući bez zadatka doma da pokosi travu koju nije stigao pokositi 4 tjedna. Nisam popustio, jer mi je jedini cilj da oni to svladaju na najvišoj mogućoj razini i zato imamo toliki interes za edukacijom baš u Novskoj.
Nakon ovih kratkih izjava koje nam je dao, Dominik se odmah uputio među natjecatelje Global Game Jama, kako bi mogao paziti da sve protekne u najboljem redu i da se nitko ne sruši u nesvijest nakon 48 sati neprekidne izrade igara. Jako nas zanima kakve će sve igre iznjedriti Global Game Jam i nadamo se da ćemo poneku imati priliku isprobati.