Algebra predstavila studij razvoja igara
- Objavljeno u Hrvatska
Pokretanjem ovog stručnog studija, Algebra će budućim developerima nastojati pružiti suvremena, konkurentna znanja i vještine potrebne za rad u ovoj brzorastućoj industriji. Tvrde da će fokus studija biti na praktičnom znanju, a da će studenti učiti od vodećih ljudi u hrvatskoj gaming industriji.
Dekan visokog učilišta Algebra Mislav Balković dodao je da je to samo nastavak njihova rada na pripremanju studenata za ulazak u gaming industriju, koja je u 2022. godini globalno uprihodila 184,4 milijarde dolara. Pojasnio je kako je Algebra već 2017. godine uvela diplomski studij razvoja igara, a sad mu dodaju i preddiplomski.
„Iskustvo nam je pokazalo da preko 87% studenata Algebre već za vrijeme studija pronalazi posao, zato je važno da kroz prijediplomski studij namijenjen razvoju računalnih igara damo dodatan doprinos game development industriji. Naš program odlično se nadopunjuje na srednjoškolski strukovni program koji već postoji u Sisku. Nastojali smo pokriti znanja iz nekoliko područja, dominantni dio čine programerska znanja i vještine, a trećina sadržaja odlazi na produkciju, story-telling i ostale kreativne elemente“.
Igor Margan, voditelj Algebrinog studija razvoja računalnih igara detaljnije je objasnio kako će studij biti koncipiran. Također je napomenuo kako će Algebra obučiti studente da razvijaju igre za sve konzole i platforme – računala, PlayStation, Xbox, mobitele – iako u nazivu studija stoji da se radi o računalnim igrama.
Studij će trajati osam semestara, odnosno četiri godine, što je za jednu godinu duže u odnosu na uobičajeno trajanje preddiplomskog studija. No, u Algebri tvrde da će tako studentima ponuditi zaokruženi paket znanja koji će ih pripremiti za tržište rada u game developmentu.
Semestar će trajati 15 radnih tjedana i 4 ispitna tjedna, a tijekom studija će studenti skupiti 240 ECTS bodova. Nastava će se održavati na hrvatskom i/ili engleskom jeziku. Jednom kad ga završe, studenti će steći titulu Stručni prvostupnik inženjer razvoja računalnih igara.
Margan je kazao da se dvije trećine kolegija fokusiraju na programiranje, a zadnja trećina kolegija na preostale aspekte razvoja igara – stvaranje iskustva igranja, 3D dizajna, marketinga i poslovnog planiranja.
„Ideja nam je da studenti imaju kapaciteta, znanja i motivacije da pokrenu neke svoje priče, a ne da budu samo kotačići u nečijoj tuđoj“, objasnio je.
U zadnjem semestru će studenti odraditi kratku praksu kod domaćih game development tvrtki, a na kraju konferencije je Algebra potpisala sporazum o suradnji za pružanje tih praksi s tvrtkama LGM, Protopixel, Ironward i Room-C Games.
Osim toga, studenti će tijekom tri semestra imati kolegij „timski projekt“ u kojem će Algebra podijeliti studente i timove te će oni u ta tri semestra uz pomoć mentora zajedno raditi na svojoj prvoj igri. Dodaju da će raditi na cijelom projektu – svu dokumentaciju, pripreme, planove razvoja itd. Iz Algebre se nadaju da će nakon tog projekta ti timovi moći uz pomoć tih dokumentacija i priprema pristupiti potencijalnim ulagačima i game development studijima, za koje se nadaju da će zatim timovima njihovih studenata omogućiti da realiziraju taj svoj projekt kroz financiranje i drugu pomoć.
Na konferenciji se održala i panel rasprava „Game changers – Kako angažirati i zadržati novu generaciju kreatora igara“, u kojoj su sudjelovali direktorica marketinga A1 Hrvatska Monika Majstorović, Josipa Bencek iz Hrvatskog klastera proizvođača videoigara, vlasnik gaming brenda White Shark Stjepan Šmit i član uprave Algebre Hrvoje Josip Balen.
Šmit je najavio da će White Shark u suradnji s Algebrom davati stipendije učenicima koji pokažu posebnu izvrsnost u školovanju.
„Nadam se da nećemo imati potrebe za uvozom strane radne snage i da ćemo developere, koji će raditi na AAA projektima i igrama, razvijati u Hrvatskoj, u to čvrsto vjerujem“, istaknula je Josipa Bencek tijekom panel rasprave.
Konferenciji je prisustvovao i ministar rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Marin Piletić koji je čestitao Algebri na pokretanju novog studijskog programa te anegdotalno spomenuo da mu je Super Mario tijekom srednjoškolskih dana bilo prvo i zadnje gaming iskustvo.
Međutim, spomenuo je kako mu je karijera dosad bila neodvojiva od gaming industrije, osvrnuvši se na Pismo inkubator u Novskoj – prvi hrvatski gaming inkubator – koji je pokrenut upravo u vrijeme kad je ministar Piletić bio gradonačelnik Novske.
„Upravo u tehničkoj školi Sisak školovanje završava prva generacija game developera, a iduće godine nam stiže i prva generacija iz Novske koja trenutno prolazi eksperimentalni program, tako da je ovaj studijski program pokrenut u pravom trenutku“, rekao je Piletić.