80% Hrvata vjeruje u sigurnost e-kupovine
- Objavljeno u Hrvatska
Veliko nacionalno online istraživanje MasterIndex, koje je kompanija MasterCard Europe provela u rujnu 2011. godine, pokazalo je da raste povjerenje u sigurnost Internet kupovine u Hrvatskoj, što predstavlja dobru osnovu za daljnji razvoj elektronskog plaćanja u zemlji.
Više od polovice korisnika kreditnih kartica, njih 55%, često ili povremeno kupuje putem Interneta, a čak 75% ovim je putem obavila kupnju u posljednja tri mjeseca. 44% korisnika platnih kartica najčešće koristi kreditne kartice i kartice s odgodom plaćanja prilikom Internet kupovine, a PayPal ili slične servise koristi njih 24%, obično mlađi ispitanici u dobnoj skupini ispod 40 godina.
“ slavonci imaju najmanje povjerenja u internetsku kupovinu ”
Kada je u pitanju sigurnost kupovine putem Interneta, većina korisnika, njih sveukupno 80%, istaknulo je kako vjeruju da je takva vrsta kupovine iznimno ili uglavnom sigurna.
Korisnici iz sjevernog dijela Hrvatske (10%), Slavonije (12%) i Dalmacije (11%) pokazali su manje povjerenja prema e-trgovini.
39% ispitanika koji ne koriste e-trgovinu istaknulo je kao glavni razlog izbjegavanja kupovine putem interneta činjenicu što to nikada ranije nisu probali, a njih 38% je upravo bojazan o nedovoljnoj sigurnosti spriječila da se upuste u ovoj vid kupovine. Na trećem mjestu razloga zašto ne kupuju putem Interneta ispitanici su naveli da sve što im je potrebno ionako mogu kupiti u fizičkim trgovinama.
Kao glavne razloge veće motivacije za online kupnju, ispitanici su na prvo mjesto stavili posebne popuste i povoljnije uvjete kupnje, besplatna dostava našla se na drugom mjestu, a nakon toga slijedi veća raznolikost artikala, mogućnost kupovine u bilo koje doba dana i noći te veća razina sigurnosti kupnje.
“ opremu za bebe preko interneta najčešće kupuju muškarci ”
Korisnici Interneta u Hrvatskoj najčešće kupuju na inozemnim online stranicama (njih 44,4%), dok usluge hrvatskih online trgovina koristi 32,29% ispitanika.
MasterIndex istraživanje pokazalo je da žene i mlađi ispitanici u dobi do 30 godina putem Interneta kupuju odjeću i obuću češće nego drugi ispitanici.
Usluge vezane uz kulturu najpopularnije su među građanima Zagreba, Istre i Dalmacije. Muškarci putem Interneta najčešće kupuju elektroničke uređaje te stvari za kućanstvo, a zanimljiv je i podatak da opremu za bebe također najčešće kupuju muškarci između 30 - 39 godina.