Zagrebačka banka predstavila uslugu e-poslovnica

image

U srpnju 2012. godine krenula je testna faza, a u međuvremenu je usluga e-poslovnica uznapredovala tako da se s djelatnikom banke može komunicirati putem video poziva, chata, e-mailom, telefonom ili pak audio zvuka. U bilo kojem trenutku možete isključiti video komunikaciju, možete aktivirati video komunikaciju samo sa strane banke, a ako brzina prijenosa podataka nije dovoljno velika, automatski će se video komunikacija prebaciti samo na audio kanal. Bitno je naglasiti kako djelatnik banke ne može aktivirati video komunikaciju nego to može učiniti samo korisnik sa svojeg računala. Nadalje, moguće je prespajanje tijekom chata na nekog drugog djelatnika u pozivnom centru koji radi od ponedjeljka do petka u vremenu od 8 do 21 sat. 24 sata na dan, svih 7 dana u tjednu dostupna je komunikacija putem maila, telefona ili obrazaca na e-zabi.

Usluga je trenutno dostupna za korištenje samo putem računala, dok se korištenje putem tableta i pametnih telefona očekuje u skoroj budućnosti. Testnu fazu koristilo je 57.000 korisnika, od lipnja prošle godine do danas, a najčešći kanal je chat (43%), slijedi e-mail (33%), telefon (22%), video (1%) i audio (1%). Kako bi se koristila ova besplatna usluga dostupna svima koji koriste e-zabu nije potrebno doslovce ništa učiniti jer se alatna traka nalazi na dnu web stranice. Pop-up prozor se može pomicati po površini ekrana, a moguće je istovremen rad po izborniku e-zabe, bez isključivanja pop-up prozora. Cjelokupna komunikacija se snima, a i sam korisnik može spremiti komunikaciju za svoju arhivu. Nadalje, ako korisnik zahtijeva informacije o nekoj usluzi, djelatnik banke mu može poslati dokument kako bi korisnik sam detaljno proučio sve detalje.  Inače, ova je usluga dostupna u još nekim zemljama u kojima je UniCredit prisutan - u Slovačkoj se već koristi, ali se ne radi o identičnoj usluzi, jer je uslugu Zagrebačke banke razvila sama Zaba, u suradnji s jednim tehnološkim partnerom iz Italije.  Usluga e-poslovnica dostupna je svim klijentima Zagrebačke banke tako da klijent više praktički ne mora niti dolaziti u poslovnicu, osim kada mora donijeti na uvid originalne dokumente ili pak potpisati ugovor, a što obvezuje zakon.

Iz Zagrebačke banke su iznijeli i najnovije statističke podatke što se tiče upotrebe Interneta i Zabinih usluga. U Hrvatskoj je penetracija pristupa Internetu 64% (57% 2011. godine; 48% 2009. godine), u Zapadnoj Europi penetracija je 78%, u Centralnoj i Istočnoj Europi 54%, u SAD-u 81%. Uslugama e-bankinga u Centralnoj Europi služi se 40% građana, a u Hrvatskoj 19,8%. Tržišni udio e-zabe prema broju korisnika je 37%, prema broju plaćanja 30%, a 32% prema volumenu plaćanja. Zagrebačka banka ima 442.507 korisnika e-zabe, a m-zabu koristi 211.635 korisnika. Po jednom klijentu obavlja se 8 transakcija mjesečno. Zanimljivi su podaci o broju „dolazaka“ u Zagrebačku banku u periodu od listopada do prosinca 2013. godine - u klasičnu poslovnicu imali su 2,4 milijuna dolazaka, pristup e-zabi bio je 3,8 milijuna, dok je najposjećenija m-zaba s 5 milijuna „dolazaka“.

Podijeli