Yifei Chai: AI je već među nama
- Objavljeno u Business 3.0
"Zaboravimo razumijevanje digitalnog i natjeramo digitalno da razumije nas", jedna je od poruka Yifeia Chaia, koji je govorio na ovogodišnjim Danima komunikacija u Rovinju. Chai je poznati britanski stručnjak za digitalne inovacije koji radi s nekim od najvećih svjetskih brendova poput Disneyja, Adidasa i 20th Century Foxa i bavi se proučavanjem utjecaja AI-ja na čovjeka i obrnuto te ga posebno zanima prijenos ljudskih emocija i osjeta na kompjuter. Yifei se bavi pitanjima kako možemo postati humaniji kada se podvrgavamo umjetnim platformama koje ne govore ljudski jezik te kako možemo stvoriti iskustva koja će nam omogućiti da u interakciji sa strojem ne zaboravimo svoju ljudsku prirodu.
Na tom tragu ističe: „Nikakva tehnologija ne može „ubiti“ naše emocije. To je naše pravo po rođenju i duboko je ukorijenjeno u našu psihologiju. Nikada ih se nećemo moći riješiti. Međutim, emocije su „mišići“ i one će biti bolje ili gore (više ili manje izražene), ovisno o tome koliko ih koristimo. Tehnologija koju sami stvaramo zapravo ima najveće mogućnosti u razvijanju naših emocija i empatije. Umjetna je inteligencija već među nama i razvijat će se još više te na nama ostaje hoćemo li ju koristiti u dobre ili loše svrhe.“
Osim Yiefia Chaia, u prvom danu konferencije mogli smo poslušati još pet zanimljivih predavača kao što su Constantine Kamaras – suosnivač i član uprave IAB-a Europe, Swati Bhattacharya – kreativna direktorica FCB Ulke, Jessica Chapplow – direktorica razvitka platformi i Steve Vranakis – izvršni kreativni direktor u Google Creative Labu.