Potpisan ugovor o digitalnom školovanju nastavnika
- Objavljeno u Business 3.0
Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet i Algebra potpisali su ugovor kojim Algebra postaje partner i provoditelj projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola", a u sklopu kojega će Algebrini stručnjaci izraditi scenarije učenja i okvira za razvoj digitalnih kompetencija te će također pripremiti i organizirati edukacije svih korisnika projekta, što uključuje i ravnatelje, nastavnike, stručne suradnike i druge uključene pojedince u školama. Radi se o provedbi prvog dijela edukacije koja je dio cjelokupnog obrazovnog programa za sustavni razvoj digitalnih kompetencija korisnika u školama koje su uključene u pilot-projekt "e-Škole", a čiji proces javne nabave je započeo u rujnu 2015. godine.
U sklopu ovog strateškog projekta Algebrini eksperti su predvidjeli i ustrojavanje lokalnih zajednice praktičara koje će osigurati održivost i daljnji razvoj projekta kroz razmjene znanja, sadržaja i iskustva na svim razinama, a u cilju dodatnog povećanja učinkovitosti nastave. Posebni će moduli edukacije, osim za nastavnike i spomenuto stručno osoblje, biti razvijeni i za savjetnike iz partnerskih ustanova poput Agencije za odgoj i obrazovanje i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.
"Svjesni smo važne i velike uloge koju u obrazovanju imaju nastavnici i drugo stručno osoblje u osnovnim i srednjim školama, a naročito u njegovoj nužnoj transformaciji kako bi ono bilo prilagođeno za digitalno doba. Kroz ovu komponentu projekta e-Škole, nastavnici i ostali sudionici projekta dobit će uz moderna znanja i vještine iz područja digitalnih tehnologija, i alate i platforme kojima će moći jačati zajednicu nastavnika koji se bave pojedinim STEM temama. U sklopu ugovora s CARNetom, Algebra na raspolaganje stavlja svoje vrhunske predavače i mentore od kojih neki, osim predavačkog iskustva, imaju i veliko iskustvo iz obrazovnog sustava, pa vjerujemo da će to biti dobitna kombinacija za sve pojedince uključene u projekt", izjavio je Hrvoje Balen, član uprave Algebre, prilikom jučerašnjeg potpisivanja ugovora.
Edukacija nastavnika u okviru ovog projekta provodit će se kombinacijom radionica u učionici i online nastave (e-learning) u obliku masovnih otvorenih online tečajeva (MOOC) i webinara. Nastavnici će biti educirani iz područja suvremene nastave uz pomoć tehnologije, korištenja videokonferencija u nastavi, korištenja alata za izradu digitalnih obrazovnih sadržaja, primjene interaktivnih mjernih uređaja u nastavi, Moodlea, Officea 365, sigurnosti na Internetu i problematike intelektualnog vlasništva na Internetu. Također će naučiti raditi s repozitorijima digitalnih obrazovnih sadržaja, e-Dnevnicima, e-Maticama, sustavima za upravljanje nastavom i općenito opremom koja se koristi u interaktivnim učionicama, što uključuje i tablete i hibridna računala. Programom je tako pokriven širok spektar znanja i vještina – od onih koja su važna za usmjeravanje učenika i njihov siguran rad na računalu pa do specifičnih znanja o tome kako se interaktivne, digitalne tehnologije mogu najbolje koristiti u nastavi.
U natječajnom elaboratu, koji je pripremalo više od 15 etabliranih stručnjaka, Algebra se posebno fokusirala upravo na poticaj razvoja zajednice praktičara među nastavnicima osnovnih i srednjih škola te je na ovaj segment aktivnosti stavljen velik naglasak. Tijekom provedbe edukacije organizirat će se dodatni skupovi na kojima će biti prezentirane najbolje prakse u primjeni računala u nastavi, a događanja će se odvijati lokalno, svaki puta u drugoj županiji, uz mogućnost sudjelovanja drugih nastavnika putem webinara.
Tomislav Dominković, predsjednik uprave Algebre i voditelj pripreme ovog projekta istaknuo je: „Posebno smo sretni da ćemo u sklopu projekta izgraditi i platformu za dijeljenje priprema za nastavu i nastavnih sadržaja, koja će kroz ugrađene softverske mehanizme stimulirati nastavnike dodjeljujući im priznanja za posebna postignuća te isticati i nagrađivati najaktivnije. Time će se sudionike na projektu 'e-Škole' motivirati da svoja znanja, iskustva i sadržaje koje su sami razvili s drugima, podijele kroz ovu naprednu platformu za kolaboraciju.“
Gotovo 3.000 nastavnika, suradnika, školskog osoblja i predstavnika Agencija, mahom stručnjaka iz područja matematike, fizike, biologije i kemije, iz 150 pilot škola, krenut će na digitalna usavršavanja već ove jeseni. Svladavat će nove vještine kroz niz radionica, seminara, webinara ili stručnih skupova, a ovaj projekt koji se financira iz strukturnih fondova, iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Predviđeno je da projekt završi u ljeto 2018. godine velikom konferencijom, kojom će se dodatno naglasiti vrijednost nastavničke uloge u društvu.