Pola milijuna eura za hrvatsko-slovenski foodtech startup
- Objavljeno u Business 3.0
Feelsgood, prvi hrvatski fond rizičnog kapitala za investiranje s društvenim učinkom, sklopio je ugovor o ulaganju u Juicefast – novoosnovani hrvatsko-slovenski foodtech startup specijaliziran za tehnološki naprednu proizvodnju 100% prirodnih detoksikacijskih sokova i zdravih obroka te na njima temeljenih programa za podizanje razine fizičkog i mentalnog zdravlja.
Radi se o investiciji vrijednoj 500.000 eura ili gotovo 3,8 milijuna kuna koje će Juicefastu pomoći unaprijediti proizvodnju visokokvalitetnih sokova za post od voća i povrća te zdravih obroka, ali i da oni budu dostupni što većem broju korisnika koji žele regulirati svoju tjelesnu težinu te tako unaprijediti svoje zdravstveno stanje.
Pozitivni utjecaj na društvo jedan je od glavnih kriterija kojim se Feelsgood vodi pri odabiru projekata u koja će uložiti. Bez obzira radi li se o nekom okolišnom, ekonomskom ili socijalnom izazovu, financirani startup treba svojim djelovanjem doprinijeti njegovom rješavanju i to na mjerljiv način.
Suosnivači Juicefasta su braća David i Marko Dravinec koji su svoja dva već postojeća, zasebna poslovna poduhvata (Detox.hr i pilot projekt Zdravi obroci) uz pomoć Feelsgooda spojili u novu tvrtku registriranu u Sloveniji. Ona objedinjuje njihova individualna znanja, poduzetničko iskustvo te zajedničku snažnu usmjerenost na uravnoteženu prehranu, zdrav način života te kružno gospodarstvo.
Juicefastov tim od desetak mladih stručnjaka najkvalitetnije prirodne namirice, voće i povrće pretvara u zdrave obroke i sokove procesom obrade visokim hidrostatskim tlakom (HPP). Riječ je o revolucionarnoj metodi koja, za razliku od klasične pasterizacije, sačuva okus, boju, teksturu, enzime i nutrijente u najvećoj mogućoj mjeri. Mogu ponuditi i cjelovite planove za fasting procese u trajanju 2 ili 4 tjedna.
„Ovo veliko ulaganje shvatili smo kao priznanje za dosad ostvarene individualne rezultate, ali i poticaj da pod novim brendom Juicefast nastavimo graditi ono u čemu smo najbolji. Želja nam je našim kvalitetnim proizvodima te edukacijom pomoći ljudima da se riješe sve izraženijeg problema pretilosti. Istovremeno, podupiremo lokalna obiteljska gospodarstva od kojih nabavljamo većinu sirovina, a u konačnici brinemo o prirodi kompostiranjem nusprodukata proizvodnje“, istaknuo je David Dravinec, direktor Juicefasta.
Osnovna misija fonda Feelsgood upravo je ulaganje u mlade i perspektivne tvrtke u Hrvatskoj i Sloveniji koje svojim poslovanjem donose pozitivnu promjenu u društvu zadovoljavajući barem neki od globalnih ciljeva UN-a za održivi razvoj. Fond je u cijelosti razvijen u Hrvatskoj, a i sav investicijski kapital od otprilike 30 milijuna eura nalazi se našoj zemlji.
Suosnivač fonda Feelsgood, Dinko Novoselec, komentirao je posljednju u nizu investicija fonda: „Veseli nas što smo, bez obzira na globalnu neizvjesnost i nesigurnost, uspjeli pronaći novog i perspektivnog člana našeg rastućeg portfelja, prvog u Sloveniji. Njihov naizgled jednostavan proizvod itekako može doprinijeti suzbijanju epidemije modernog doba – pretilosti, a koja je još dodatno pogoršana kao posljedica pandemije koronavirusa. Jako nam se svidio entuzijazam braće Dravinec da na mjerljiv način pomognu ljudima, lokalnom gospodarstvu i okolišu. Sve ta tri područja u Feelsgoodu su nam iznimno važna te vjerujemo da će Juicefast uistinu postati poznati foodtech brend u cijeloj Hrvatskoj, Sloveniji i šire.“
Ukupna nedavna investicijska runda u Juicefast iznosila je 750.000 eura, pri čemu je Feelsgood kao vodeći investitor izdvojio spomenuti iznos od pola milijuna eura.