Multicom: Oracle Advanced Analytics
- Objavljeno u Business 3.0
Na današnjem tržištu više nije dovoljno koristiti standardne alate poslovne inteligencije (BI) koji im omogućuju proučavanje prošlosti, već im je potrebno prognozirati budućnost. Pitanje odlaska klijenata konkurenciji jedno je od najčešćih problema telekom operatera. U financijskoj industriji najčešća su pitanja analize rizika. Kreditni rizici, operativni, tržišni - svi oni se pokušavaju optimizirati isto kao i signali ranih upozorenja. U području akvizicije novih klijenata cilj je maksimizirati broj novih klijenata obzirom na uložena sredstva. Upravo u tom slučaju do izražaja dolazi kvantitativni marketing s up-sell i cross-sell analizama za definiranje ciljane kampanje. Ispravnim konfiguriranjem i "treniranjem" modela ponašanja kupaca moguće je identificirati segment portfelja koji će na uloženi novac u kampanju imati najveći profit, te se gotovo bez iznimke uloženo u analizu višestruko vraća uštedama u kampanji.
Odgovore na ovakva pitanja daju data mining algoritmi, a Multicom se orijentirao na tehnologiju koju nudi Oracle Advanced Analytics (OAA). Prema Gartnerovim procjenama na tržištu alata za data mining i prediktivnu analizu Oracle i SAP su direktno napali tržišnog lidera (SAS), jer su uz prihvatljiviji cjenovni model prepoznali prednosti open-source jezika R.
U Hrvatskoj je u tijeku nekoliko pilota i implementacija OAA paketa i Multicom je od strane Oracle-a prihvaćen kao strateški partner. Upravo zahvaljujući suradnji s Oracle razvojnim centrom u slijedećoj verziji je proširen skup statističkih algoritama, a nekima su pak drastično poboljšane performanse.
Poslovni data mining
R je posljednjih godina postao najvažniji programski jezik za prediktivne analize, vizualizaciju i statistiku te gotovo obavezan alat u području analize financija, marketinga, te za tzv. „analitycs-driven“ kompanije poput Googlea, Facebooka i LinkedIna.
Multicom je primjerice u Hrvatskoj sudjelovao već na nekoliko implementacija data mining rješenja od faze definicije modela do faze izgradnje automatiziranog procesa te integracije istoga u poslovne sustave korisnika. Svaki od tih projekata je specifičan u pogledu cilja koji se želi postići, odnosno uštede koju donosi, no moglo bi se generalno reći da ukupna cijena kod ovakvih projekata ovisi o dva faktora: cijena licenci korištenog alata, te poslovno savjetovanje i prilagodbe čija se cijena iskazuje prema povratu investicije koje ovakvo rješenje ostvaruje.
Iskopali smo: R jezik je postao najvažniji alat u području analize financija, marketinga te kompanija poput Googlea, Facebooka i LinkedIna.
PROMO ČLANAK