Može li algoritam predvidjeti nastanak novog Googlea?
- Objavljeno u Business 3.0
Američka kompanija Quid, pod vodstvom Seana Gurleya i Boba Goodsona, razvila je pametni softverski algoritam koji pretražuje sve patente, studije, nove tehnologije, te timove i kompanije koje iza njih stoje, po čitavom svijetu, ubacuje ih u vlastitu bazu i izolira podatke koji po raznim statističkim i drugim dijagnostičkim mjerilima upućuju na najkvalitetnije, najisplativije i najzanimljivije projekte.
Drugim riječima to znači kako će svatko tko se sprema uložiti svoj novac u neku novu tehnologiju doći do podataka iz kojih će moći saznati tko, gdje i kako radi na nečemu što bi se moglo pokazati najisplativijim i najpogodnijim za ulaganje. Koristeći njihovu uslugu možda ćete otkriti potencijalnu zlatnu koku, neki novi Google, Facebook ili Microsoft. Stoga vam više neće trebati „nos“, vojske analitičara i velika doza sreće kako biste otkrili kako kupiti dionice koje će za deset godina vrijediti tisuću puta više nego danas, ili otkupiti neki patent koji će kroz neko vrijeme ući u masovnu upotrebu poput Windowsa ili Skypea.
Kompanija vjeruje kako će njihov sofver pomoći ljudima pri investiranju u projekte koji se nalaze u ranim fazama razvoja i pronaći veći broj „pobjednika“ nego „luzera“, ili poslužiti kao vodič kompanijama kroz potencijalna uspješna područja znanstvenih istraživanja.
Quid je stvorio sustav koji kombinira razne informacije o kompanijama koje su uspjele ili potonule, državne ugovore, oglase o zapošljavanju, pa čak i „tweetove“. Njihovi algoritmi u sadašnjoj fazi skupljaju i analiziraju informacije 35.000 kompanija i istraživačkih timova koji rade na novim tehnologijama.
Sean Gourley“ Quid ne može garantirati uspjeh, ali će uvelike povećati šansu pronalaska pravog projekta ”
„Ekstrakcijom riječi i fraza prikupljenih dokumenata, Quid stvara tehnološki genom koji opisuje primarni fokus svakog od tih 35.000 entiteta. Mapa konekcija tih genoma može se koristiti za potrebe investitora i dati im hintove u vezi zanimljivih kompanija i novih tehnologija“, kaže Sean Gourley, šef tehnologije Quida.
Gourley priznaje kako Quid ne može garantirati uspjeh, ali će uvelike povećati šansu pronalaska pravog projekta, te smanjiti traćenje vremena na projekte koji po svim statistikama nemaju potencijala. Quid također stalno prati broj investitora i vrijednosti investicija u projektima obuhvaćenim pretragom, te klijenti mogu uvijek biti upućeni u to koliko se novi projekti prepoznaju od strane drugih investitora i koliko se novaca u njih ulaže. „Mi smo već u stanju raditi predviđanja, a sada smo u fazi pronalaženja grešaka i prepreka koje stoje na putu projektima“, kaže Gourley.
Gourley dodaje kako se softver još nalazi u beta fazi, ali kompanija trenutno već ima 8 klijenata, no zbog ugovora o povjerenju ne može reći o kome se radi. Dvije koriste Quid kao vodiča u strategiji ulaganja, dok ostale koriste Quidove tehnološke mape kao pomoć pri pronalaženju novih tehnologija.