Matan Bar: Ideja je bezvrijedna bez donošenja odluka

image

Druga po redu Zagreb Connect konferencija je ugostila 15 startup timova koji će se kroz dvije pitch seanse boriti za prvu nagradu od 50.000 kuna. Drugoplasiranog čeka 30.000, dok će trećeplasirani dobiti 20.000 kuna. Osim nagrada najboljima, Grad Zagreb će dodijeliti 25.000 kuna i jednogodišnji program inkubacije u zagrebačkom tehnološkom parku startupima čije se poslovanje bazira u Gradu Zagrebu.

Nakon otvaranja konferencije, publici se predstavio Matan Bar, direktor odjela razvoja u PayPalu u Izraelu, koji je u Zagreb došao mentorirati startupe i s publikom podijeliti svoje stručno, ali i kreativno znanje stečeno kroz godine rada na vlastitom start-upu, te eBayu i PayPalu. Bar je pohvalio hrvatske start-upe koje je imao prilike mentorirati na jučerašnjem bootcampu, te ih usporedio s izraelskima. Istaknuo je da dvije zemlje imaju mnoge sličnosti u poduzetničkoj kulturi, jer su obje malene sredine s malim ekosustavima.  

Očekivali smo milijune, a dobili propast

Matan Bar je istaknuo kako su, po njemu, tri najvažnije stvari za uspješno poslovanje ideja, provedba i tim ljudi s kojima radite.

Publici je otkrio da je očekivao milijune dolara dnevno od svojeg prvog poduzetničkog pothvata, a umjesto toga je dobio nekoliko stotina korisnika i potpunu propast.

Usprkos tome, u tvrtci nisu odustali, nego su se zapitali što rade krivo i kako mogu ideju i proizvod preusmjeriti da ona ipak uspije. Nakon razmišljanja, shvatili su da su dobri u organizaciji plaćanja, te da stranice poput Amazona i eBaya pružaju takve usluge svojim korisnicima. Tako su se odlučili pivotirati svoj poslovni model, i umjesto krajnjim korisnicima, ponuditi proizvod tvrtkama. To se svidjelo gore navedenim gigantima koji su prihvatili njihov poslovni model.

Svi moraju razumjeti ono što radite

Bar je naznačio da su iz korijena promijenili cjelokupan proizvod, flow i user experience i poručio: „Ako želite da se nešto promijeni u vašem poslovanju, to neće doći od puno malih prilagodbi nego od velikih i korjenitih promjena.“

Mladim hrvatskim startupima je rekao: „Ako ste start-up, prvo morate osigurati da ljudi razumiju vaš proizvod i ono što ono radi. Ukoliko vam ipak zapne, razmotrite pivotiranje, jer je ono ključno kako bi na kraju našli najbolju ideju. Ako imate dobru ideju s odličnim lansiranjem to nije dovoljno, jer morate imati odličnu ideju s odličnim lansiranjem. Uz to, uvijek se morate preispitivati i realno sagledati koje su vaše snage, ali morate uzeti u obzir i snage okoline u kojoj se nalazite.“

Kao jedan od primjera bezvrijednosti lansiranja ideje naveo je činjenicu da se mnogo ljudi sjetilo Facebooka prije Facebooka. Ipak, da bi se ideja Facebooka realizirala „trebalo je donijeti milijun odluka tjedno, a Facebook je donio milijun dobrih odluka,“ smatra Bar.

Ideje se mijenjaju, ali tim ostaje

"Kao direktoru, prvi vam je prioritet osigurati da imate odlične talente, a još vam je važnije hoće li ti ljudi ostati s vama. Kao CEO upravo u to morate uložiti najviše vremena: u te talentirane ljude. Kada smo moj tim i ja dobili prvi investiciju jedino što nas je investitor pitao su bila osobna pitanja o nama, jer je znao da se ideje mijenjaju, a tim ostaje", kaže Bar.

"Tim je najvažniji, i vi kao vođe morate osigurati da su vam timovi sretni i zadovoljni jer je dobra poslovna kultura baza za investicije", zaključio je Bar.

Nakon inspirativnog keynotea, posjetitelje Zagreb Connecta očekuje dan ispunjen predavanjima poznatih svjetskih investitora i poduzetnika, među kojima su Paulo Andrez, predsjednik EBAN-a, Ron Gura iz Aleph VC-a, te naš poduzetnik i investitor Nenad Bakić, kojeg smo imali prilike čuti prije dva tjedna na našoj ICT Gold Award konferenciji, te Luke Sučića iz hub:rauma. Kraj konferencije će obilježiti dodjela nagrada najboljim startupima, te se nadamo da ćemo i u budućnosti imati priliku zabilježiti njihov uspjeh. 

Podijeli